Lilla sötisen

Torsdag, alla hjärtans-dag, min och sambons förlovningsdag. 9 år idag har vi varit förlovade. Jisses så fort tiden går. Det känns som vi varit ihop större delen av vårat liv. Kanske inte men en trejdedel iallafall. Och jag ser fram emot lika många år ihop till minst. Älskar honom, min glömske livskamrat. ;-)

Vad händer annars då denna torsdag, ska hoppa in i duschen strax för att om en timme ska jag hämta upp en vän och åka och veckohandla. Så trevligt att få sällskap i en annars tråkig aktivitet. Efter det är det lunch sen hämta barn på dagis och skola och mysa med dem en stund innan jag ska dra på mig förklädet och fixa middagen inför kvällen. Sambon är portad från köket idag.

Jag vill ha en liten voffsing har jag kommit på eller kommit på, det låter som ett infall jag fått nu men så är det ju inte riktigt. Har önskat mig en hund ända sedan jag var liten. Kommer ihåg hur jag inför varje jul och födelsedag skrev att jag önskade mig en hundvalp men jag fick aldrig någon. Men sen när jag väl flyttat hemmifrån och mamma och pappa skiljt sig ( tror min pappa satte käppar i hjulet för en hund ) så ville min lillasyster ha en hund och tror ni inte mamma köpte en då. Grr! Bitter, jag, jo det stämmer nog ganska bra. Min barndomsdröm får min syster. Men nu är jag vuxen, kan köpa mig en egen hund men sambon är lite allergisk. Så vi kan inte köpa vilken hund som helst, jag som allra helst vill ha en golden men den tror jag inte han klarar av. Min mamma har en tibetansk terrier och den klarar han av, har träffat henne ofta. Så det önskar jag mig nu. Hade chansen att få en av mammas hunds valpar för ca 1½ år sedan men då var jag höggravid med minstingen och visste inte ifall jag skulle orka ha en liten bäbis och en liten valp samtidigt. Så vi bestämde oss för att vänta med hund, vilket jag tycker var bra för det hade nog blivit jobbigt men det känns inte så bra i mitt hjärta när jag tänker på det. Ja vi får se hur det blir med hund, förmodligen inget än men jag önskar iallafall. Vi vill ju ut och resa mer så då passar det inte riktigt. Här nedan ser ni allafall valpen som kunde varit min, världen sötaste.
Måste berätta att jag var med när han och hans systrar föddes, vilken otroligt häftig upplevelse. Att få hålla en liten nyfödd valp. Ja livet är ett mirakel så är det bara.



Lilla sötisen

Nä nu är det dags att hoppa in i duschen och få i sig lite frukost.
På återseende.

*kram*

Kommentarer
Postat av: KarinS

Sicken underbart söt vofsing!

2008-02-18 @ 19:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0