Fel låt vann!

Sanna

Tycker jag iallafall. Efter att ha lyssnat på låtarna en gång till igår så stod det klart för mig att det skulle ha varit Sanna Nielsen som vunnit. Och det ville ju svenska folket med. Borde ta bort juryrösterna. När resten av befolkningen äntligen röstade som mig så föll det på en dum jury.

Jag fick gåshud av Empty room, den är så otroligt bra, så sorgsen, så vacker. Hennes röst var helt underbar. Man kunde verkligen leva sig in i hur det var att bli ensam. Hur man skulle känna sig ifall man blev lämnad av sambon. Snyft.

Nä nu har jag varit tillräckligt melankolisk.

Ska försöka ta mig ut snart. Sambon gick ut med M och lilla A nyss. Har ett gäng barn kvar inne, G och A och hennes kompis som sovit över. Har fått prova på hur det är att ha 5 barn i helgen. Men det har gått så bra så. Det är ju ganska lätt med tjejerna som är 8-9 år. Blir kanske värre när de blir tonåringar.

Helgen har varit bra hittills. Igår hade vi en familj här som vi börjat lära känna. Ja jag började lära känna dem igår. Det är sambon och pappan i den familjen som känner varandra lite mer för de har träffats och pratats vid när grabbarna haft gympa. De har med 3 grabbar i ungefär samma ålder som våra. De bor bara nån gata bort från oss. Jag var så otroligt nervös innan de kom för jag är ju lite blyg men samtidigt så tycker jag det är så kul att lära känna nya människor och jag gillar att ha en massa folk omkring mig. Iallafall så gick det jättebra, jag blev inte så tyst som jag trott jag skulle bli. De var supertrevliga och barnen lekte bra ihop. Så vi prata alla på att vi får träffas snart igen. Mycket kul. :-)

Idag står det träning för H på schemat och sen gympa för G och M. Annars blir det nog inte mycket. Jag ska plantera mina blommor som jag köpte igår, små påskliljor och pärlhyacinter. Sen så ska jag försöka hitta mina påskägg till påskriset som vi förlagt någonstanns. Har letat på en massa ställen men de är spårlöst borta. Men jag vet att jag inte kastat dem iallafall så de ska finnas här. Vi var och plockade påskris igår så jag kommer nog få mycket hjälp av barnen att klä det.

Nä nu ska jag ta mig ut, måste byta hos kaninerna med.
*kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0