Omringade av magsjukan!

Nu har denna fruktade sjukdom nått vårt område med. Känner hur den smyger sig på oss från alla håll. Kommer vi klara oss denna gång. Troligen inte. Magsjuka är nog bland det värsta jag vet, har enorm kräkfobi. Jag klarar verkligen inte att någon spyr. Vi har fått magsjukan 2 påskar i rad nu och fått ställa in våra släktmiddagar som vi skulle ha haft hemma hos oss. Det är så tråkigt, man vill ju gärna träffa sina nära och kära. Och sambons syster med familj och hans bror träffar vi inte så ofta då de inte bor i stan så då är det extra tråkigt att inte få se dem.

Nu igår hade en av dotterns klasskamrater spytt, som tur var när han kom hem från skolan. Men kan man smitta innan det bryter ut. Idag var iallafall hans lillebror på dagis när jag lämnade killarna så jag fick lite panik. Varför kan inte syskonet få vara hemma med så man inte riskerar att smitta någon annan. Kanske lite svårare att ha barnen hemma om de går i skolan då de missar en heldel om de är borta när syskon är sjuka och sen kanske blir sjuka själv. Ett dilemma det där, hur ska man göra. Jag stod där i valet och kvalet om hur jag skulle göra men pratade med fröknarna och de sa att det smittar inte innan man har spytt eller om det kommer andra vägen. Så jag lämnade grabbarna där för de hade ju redan kommit dit och ville inte gå hem igen. Men det kändes inte helt bra. Får kolla läget när jag hämtar idag för om det blivit någon mer som fått så får de vara hemma. Kanske är mina grabbar som spyr härnäst också. Jag kommer iallafall ha alla syskon hemma om en av dem får magsjukan just för att inte vi ska smitta ner en massa andra familjer. För det är jobbigt när magsjukan drabbar en familj. Och när man är så många som vi så tar det ett tag innan det lämnar en.

Men å andra sidan så kan man ju få det bara man går till affären. Jag har sagt att innan påsk nu så är det bara jag som får åka och handla för jag är nog lite immun mot magsjukan. Har inte haft det på många år, fastän barnen och sambon haft det. Men kan jag föra med mig smittan hem trots att jag inte blir sjuk?

Nä nu får jag lämna magsjukan bakom mig ett tag, orkar inte tänka mer på den. Så vad står på agendan idag här då: Jag ska strax ta mig en liten prommenad, måste ju göra något åt övervikten. Sen blir det frukost för mig, vika in en massa tvätt. Annars ska jag försöka vila då jag har huvudvärk idag med, har haft det varje dag nu i över en månad. Ska ta medicin med och hoppas den hjälper. Statusen på mina leder idag är rätt dålig. Har ont i nacken, axlar, armar, händer och höfterna. Jag är så trött på att ha ont dygnet runt, denna ständiga värk gör mig megatrött, skulle kunna sova när som helst känns det som.

Ikväll kommer mamma hit och ska kika till barnen. Jag och sambon ska på något möte med hans fackförening och de har bjudit in Jan Bylund dit och han är ju bara så kul. Har velat se hans stand up show länge nu så jag hoppas att det blir riktigt roligt.

Måste försöka hinna lägga ut lite på tradera med, har så mycket som jag rensat ur som ska säljas. Vi behöver både pengarna och platsen som blir när det kommit bort.
Alla pengar vi får in från tradera sätter vi på ett resekonto. Superbra att ha ett konto som bara är till för det. På ett par månader nu har vi sålt endel på tradera så vi har fått ihop till att hyra ett hus i danmark i en vecka nu i sommar. Ska bli så spännande och mysigt.
Jag är så sugen på att resa lite överallt i världen och jag har som livsmål att iallafall ha varit i alla världsdelar. Än så länge har jag bara avverkat europa.

Satt och kikad på intervac härom kvällen. Någon som bytt hus via dem? Tycker det verkar vara riktigt smidigt att byta hus med en annan familj. Men känner mig ändå lite nervös, vågar man det? Jag är inte jätterädd för att något ska hända med vårat hus men tänk ifall mina barn pajjar något i det huset vi lånar. Pinsamt och jobbigt.

Nä nu är det dags att knyta på sig gympaskorna och ta sig en prommenad. Igår provade jag yoga hemma, mycket kul men jisses så jobbigt. Är helt stel idag efter det så jag kör inte det idag igen utan det får vänta tills imorgon. En prommenad passar nog bättre.

*kram*

Kommentarer
Postat av: Weronica

Ja hugaligen för magsjuka!! Hatar det! Här har vi haft (de två minsta samt maken) redan... Jag och Isaac klarade oss i alla fall. Jag brukar vara rätt immun och har bara haft det en gång på typ 15 år.
Hoppas ni klarar er ifrån så ni får fira påsk med släkten!

Smart att spara traderapengarna på ett resekonto! Skönt att få semestern betald =)
Ska också lägga ut lite urväxta kläder ikväll.

Hoppas huvudvärken ger med sig snart! Så jobbigt att gå och ha ont hela tiden....

Kram till dig!

2008-03-11 @ 13:32:49
URL: http://www.werali.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0