En virvelvind i sängen!

Vilken natt! Vissa nätter önskar man bara ska ta slut så fort som möjligt och denna var verkligen en sådan. Har haft en virvelvind i sängen endel av natten och då pratar jag inte om gubben. Hade ju varit så mycket trevligare om det varit han och jag som varit virvelvindar ihop. :-)



Nä denna virvelvind bestod av en sjuk Martin som inte kunde sova i sin säng för han hostade endel. När han blir förkyld så får han svårare med andningen, väldigt rosslig. Vi har fått varit in med han till akuten och ett tag spydde han varje gång han blev slemmig i halsen. Detta har som tur vuxit bort för det var så synd om prinsen att varje natt spy för att han hostade. Sen så har han ont i ögonen med pga ögoninflammation. Det ska tydligen gå igenom alla i familjen.
Så inatt runt 1-tiden när vi hade gått och lagt oss hör vi en liten späd röst ropa pappa från övervåningen. Martin fick komma ner och sova hos oss. När klockan sen var runt 3 så orkade jag inte mer utan då hade han i ca 2 timmar varit en virvelvind i sängen. Han snurrade runt så jag trodde jag skulle bli galen. Det var för varmt hos oss tyckte han och visst det kan jag hålla med om.
Vi är inte helt överrens här hemma jag och gubben om temperaturen. Och det är mest pga mig för jag växlar väldigt i temperatur. Han tycker oftast det är för kallt medans jag fryser och svettas om vartannat.

Iallafall så fick Martin gå upp till sig och försöka sova sista delen av natten så jag också kunde få lite sömn. Jag klarar mig ganska bra på lite sömn men någon måtta får det ju vara, inte så lite. Så när klockan var halv fyra imorse hade inte jag fått många minuters sömn. Och till all förbannelse i världen, när jag blivit av med en liten virvelvind i sängen så var det dags för nästa att komma upp. Anton, gah, kan ingen sova längre. Men tack och lov så sov han väldigt bra sen när han kom till oss så det blev ca 3 timmars sömn på raken där. :-)

Idag har jag en lång lista med saker att fixa, mycket inför lillans ankomst som jag inte tagit tag i innan. Ska runt till en massa affärer och sjukhuset och till banken. Ska bli intressant att se hur Martin kommer orka med det. Han får åka kundvagn om det blir för jobbigt. Känner att jag måste fixa detta idag då man inte vet när lillan bestämmer sig för att komma.

Men först nu ska jag ta och pysa till sopstationen med ett gäng saker som vi rensat bort. Uj vad härligt det ska bli. Kommer inte sakna det ett dugg. Riktigt känner att det blir mer energi i huset.

Ha en fortsatt trevlig dag. *kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0