God middag och trevligt sällskap, det är livet det. :-)

Godkväll!

Äntligen kväll känner jag idag. Början av dagen var väl sisådär, hade höga ambitioner som det inte blev så mycket av. Kände mig lite deppig och jag kan inte sätta fingret på varför egentligen. Kanske för att jag är så trött hela tiden och har ont i huvudet. Barnen har väl inte heller varit på sitt mest strålande humör idag. Speciellt inte Gabriel och Martin som har bråkat emellanåt.
De var väl trötta på varandra idag och jag orkar inte hitta på något heller och min gubbe är rätt dålig på att komma på saker. Han är väldigt positiv till att göra något, utflykter, träffa någon mm men att komma på vad, när och hur är inte hans starka sida. Så nu när jag höggravid i v.38 inte orkar hitta på en massa så blir det inte mycket sånt. Men jag kommer igen om ett tag och gubben har lovat att bättra sig.
Iallafall tog gubben med barnen ut efter lunchen så de fick leka av sig där medans jag vilade inne. Härligt var det. :-)

Började sy upp duschdraperierna idag, de var alldeles för långa, har lite kvar att sy men det får allt vänta tills imorgon. Skulle sytt köksgardinen med men det får med vänta tills imorgon. Har ingen lust för det just nu och något ska jag väl ha att göra när jag är ensam hemma. :-)

Men hela dagen har inte varit trökig. På eftermiddagen knallade vi över till våra goa grannar. Så ett par trevliga timmar med härligt sällskap och god mat var inte helt fel och fick mig på gott humör. Barnen lekte och vi andra tölade. Tack ska ni ha, det är alltid lika skoj att ses. Ni får komma hit snart till oss. :-) Så kan jag baka den där chokladkakan som du ville ha recept på. :-) Det är alltid trevligt att fixa middag och baka när man ska ha gäster.
Det är så trevligt att bli hembjuden till nära och kära, vi är ju ändå rätt många i familjen. En stor bullrig familj. :-D

Ikväll har jag suttit och dreglat över ikeas hemsida igen. Uj vad möe jag vill ha.
Bland annat vill jag ha:
* köksbord
* matstolar
* soffa
* tjock och go bäddmadrass
* ny service, är så trött på dem vi har, vill ha en sort bara
* bra förvaringsmöbel till Anton
* databord till ovanvåningen med stolar till
* några tavlor

Ja listan kan göras ännu längre. :-) Måste bara ta och åka dit snart, helst vill jag ha med sambon och ha barnfritt så man kan strosa där länge länge, luncha ihop samtidigt som man funderar på vilka av alla saker man ska ha med sig hem. :-)
Drömmer mig bort. :-)

Satt och kollade på kort härom dagen och måste bara få visa er ett av mina favoritkort på Martin, han är helt bedårande. Han är ca 2 år där. Min lille goseprins.


Martin har alltid haft så goa kinder, sånna där som alla tanter bara vill nypa i. Ja och så jag då. :-)

Nä nu ska jag och gubben ta och kika på nya Arn-filmen här innan det är dax att sova. Imorgon ska jag beta av min långa lista. Sov så gott. *kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0