Härliga måndag!

Måndag morgon och just nu en rätt skön sådan. :-)
Sitter här i min ensamhet och bara njuter av tystnaden, ja förutom det lilla surrandet från datorn. Ska snart beta av dagens to-do-lista som bland annat innehåller sy köksgardinerna, sy upp duschdraperierna, skriva brev till en kär vän och skriva på barnens adventskalender.
Håller på med en adventskalender saga till dem om dem som ska följa dem från 1 december fram till den 24:e.
Tänkte hänga upp varje del i deras stora julkalender. Förut har jag haft godis i den, förra året hade jag ett pyssel nedskrivet på lapp varje dag. Det blev en hel del pysslande. :-) Mycket mysigt men i år har jag inte den energin och då fick jag den fiffiga idén att jag skulle ta och skriva en egen julkalender om dem som vi kan läsa varje kväll.
I höstas skulle vi skriva ett arbete i skolan om en vattenmolekyl och den gillade barnen så då ska det bli kul att göra detta. Är lite i senaste laget så jag får skriva på endel denna vecka men jag har en heldel idéer och jag brukar arbeta bäst under tidspress. :-)

Sitter här och väntar med på att gubben ska komma till jobbet och sen logga in på icq och berätta hur lämnandet på dagis gick. En liten morgonrutin vi har varje jobbdag. Jag vill gärna veta att han kommit fram till jobbet också.

Haha, precis som jag skrev det så fick jag meddelande från gubben. Han kom fram helskinnad dock så hade Anton inte vart så kul att lämna. Han har börjat trilskas så och man ska bära honom och han vill inte gå till fröknarna. Ändå älskar han att vara på dagis och han är alltid glad säger fröknarna. Men han måste protestera när han blir lämnad.

Nä dax att avvika från datorn. Ha det så bra. *kram*

Kommentarer
Postat av: Jenny

godmorgon :)

duktig du e som håller på å syr :)

2008-11-24 @ 12:31:09
URL: http://familjenav6.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0