Igår måste bäbis ha sjunkit rejält.

Igår på kvällen så började det trycka nedåt rejält. Inte så att det gjorde ont som värkarna man får när man ska föda men trycket var enormt. Kändes nästan som bäbis bestämt sig för att komma ut. Men det var nog mest att hon bestämt sig för att sjunka ner lite, närmare utgången liksom. :-)
Nu är det bra mycket jobbigare att gå både för foglossningen och för kissnödighetskänslan ( långt ord det blev :-) ). Men det är ju så det ska vara med, har ju varit med om det förut.
Inte länge alls kvar nu, hjälp. Ena stunden vill jag att det ska va över nu och jag får snusa bäbis och i nästa stund känner jag mig inte alls beredd på att bli mamma igen. Behöver lite mer tid att förbereda mig på eller kanske mer tid till att ligga på sofflocket och käka praliner och se på tv. Haha, har ju inte hunnit gjort det än. :-D

Nä det får inte bli för många praliner, jag ska ju ner i vikt sen med. Gah har gått upp över 15 kg redan och det kanske är en månad kvar. Hade ju egentligen inte varit någon fara om inte jag hade haft all den där isoleringen runt kroppen från början. Den måste bort så är det bara. Ska följa med min goa vän och granne till vv sen och då hoppas jag att det ska gå nedåt. Trevligt att ha någon att gå med.

Nu hör jag barnen vakna där uppe, idag är det dagisdag för dem. De är så mycket piggare nu, lite hosta kvar och snuva mest men det brukar sitta i så många veckor tycker jag. Ja Anton han kan kraxa jättelänge efter en förkylning. Ja också Gabbes öroninflammation men det smittar ju inte och han har inget ont alls längre.

Så vad ska jag göra denna fredag, måla som vanligt, har bara en paradhylla och tre hyllplan. Sen måste jag skicka iväg ett mail till H&M. Köpte en tröja till Gabriel därifrån, en stickad snygg en. Han har hunnit använda den två gånger sen så har någon maska släppt mellan mudden och armen vilket resulterat i att den repat upp sig lite, så nu måste jag försöka ta tråden och fånga upp maskorna innan det blir värre. Men jag tycker det är så dåligt att en tröja inte ska hålla mer än två användningar så nä det ska de få höra. Den kommer ju inte bli lika snygg som innan för jag kan ju inte sticka om den men jag kan ju rädda lite av den. Så dagens känga går till dåligt stickade tröjor från H&M.

Nä dax för frukost och sen klä barnen fina inför fotograferingen idag. Det är så synd att de inte tar enskilda kort på grabbarnas dagis, så tråkigt. Måste försöka komma ihåg att ringa och boka tid hos en fotograf för dem nu snarast för jag vill ju gärna ha enskilda kort på dem med. Har på Amanda från alla år.

På återseende. *kram*

Kommentarer
Postat av: Werali

Skönt att ni är friska igen! Alvin är också piggare här. Idag har an börjat äta ordentigt och han leker som vanligt. Skönt!



Här tar de inte heller enskilda kort på dagis... Fast fotografen kommer till öppnis nästa måndag för just det, så då ska vi dit =)



Inte lång tid kvar nu innan bebis kommer! Spännande!



Hoppas ni får en fin fredag trots regn och rusk!



Kramar



2008-11-14 @ 09:15:34
URL: http://www.werali.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0