Sjukstuga och grått väder!

Godmorgon! Eller snarare god förmiddag kanske. Morgonen här börjar ju långt tidigare än halv 11. Men vi är bra sega och har varit det nu ett par dagar.
Efter att jag blivit frisk så var det dax för barnen att bli sjuka, det slår ju aldrig fel. Anton fick hög feber i måndags och lite feber på tisdagen sen har den varit borta tack och lov men ersatts av snuva, hosta och ögoninflammation. Går tydligen på dagis. Jisses så han såg ut på ögonen på tisdagen. Idag torsdag är han så mycket bättre, bara lite rött i ena ögonvrån. Men så har vi fått salva med av snälla farbror doktorn så det gör ju att det går över lite fortare.

Så till nästa prins som blivit sjuk. Gabriel blev också sjuk i tisdags, snorig och hostig och igår så började han jämra sig och gråta över att örat gjorde ont. Gah!
Bara att åka till doktorn igen, vi har klippkort där, har jag nämnt det. Hela familjen har vart där nu under kort tid för olika saker.
Iallafall så konstaterade doktorn att det var öroninflammation. Igen, stackars min lilla grabb. Så fort han blir förkyld så är det kört, öroninflammation direkt.
Han har varit opererad och haft rör och då fick han ingen öroninflammation när han blev förkyld men så fort de rören trillade ut så var det kört igen.

Ja idag mår han mycket bättre iallafall, inte ont alls. Ja alla barnen är mycket piggare idag och det märks för de har endel spring i benen här hemma. Borde ta och gå ut men jag har så ont i fogarna. Gubben skulle bara jobba halvdag idag så han får ta med dem ut sen när han kommer hem. Imorgon blir det nog dagis och skola för sötisarna.
Ja Amanda har vart hemma från skolan med, hon är lite snorig och hostig, inte så farligt men jag tyckte det kunde vara skönt för henne att få va hemma och vila.

Jag tror hon velat vara hemma ett tag när hon sett de andra fått vara hemma när de varit sjuka. Hon har sagt många dagar att hon kännt sig febrig och tagit tempen, dock utan att ha haft någon feber. Jag tror hon vill ha uppmärksamhet helt enkelt och det kan jag förstå med. De är många barn och alla vill ha sin del av mamma och pappa och det måste de ju få med.

Kvällarna har gått åt till att måla här och nu är vitrinskåpet och ljusstakaran äntligen klara så härligt. :-) Blev så mycket finare. Nu har jag bara kvar att måla ett par hyllplan som sen ska upp på konsoler så kan jag känna mig nöjd.

Konstaterade härom dagen att vi behöver nya köksmöbler så nu är det övertalning på gubben som gäller. Det börja med att en av våra stolar trilla isär för vilken gång i ordningen vet jag inte och det är så träligt med detta limmande av stolar hela tiden. Ja jag borde ju inte klaga när det är gubben som limmar men jag tycker de är fula med.
Hittade så snygga stolar på ikea när jag surfa runt där så nu vill jag få med han att provsitta dem. Bord har jag redan hittat där. :-)

Och bara för att visa varför jag inte gillar våra stolar så måste jag ju lägga upp en bild på dem. Köket ser helt annorlunda ut nu måste jag få påpeka. Så här såg det ut när vi nyss flyttat in ( för snart 5 år sedan ), efter det har det målats om och nya gardiner som är snyggare. Ja det mesta är nytt, tavlor, lampor allt. Men jag har ingen ny bild på köket så håll till godo. Dessa stolar är totalt värdelösa, går sönder jämt.



Ska ta och visa bilder på vårt hus så småningom, måste bara ta och fota lite här hemma. :-)

Nä nu har Anton tröttnat på att leka uppe med de andra så jag ska ta och läsa lite för honom och se ifall han vill hjälpa mig i tvättstugan.
På återseende. *kram* :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0