Alfapet vs Kinaschack?

Måndag morgon!

Har sovit rätt gött i natt. Vaknade först vid halv fem och behövde upp. Men trött är jag ändå idag, blev sent framför tradera igår. Hade rensat ut en massa böcker som Amanda inte ville ha så dem la jag ut. Det tar ju sån tid alltså, jag vill ju gärna skriva i auktionen vad böckerna handlar om så att de som kikar kan bli lockade att köpa dem.
Nästan så man blir sugen på att läsa vissa själv men jag har två stora bokhyllor här inne i datarummet fulla med böcker varav jag inte ens läst hälften än. Så de får jag beta av istället.

Detta rum ska ju sluta att existera nu under våren med så det är lite att kämpa med. Har suttit och kikat runt på olika tapeter som jag vill ha i rummet. Det finns mycket fint. Vet att jag vill ha tre väggar vita men sen så skulle det vara fint med en fondvägg med. Vill att rummet ska gå i vitt, rött och rosa. Ja i dagsläget iallafall. Det är nog de färger jag har minst av hemma, ja rosa har vi lite av i vårt sovrum eller kanske snarare ljungfärgat har vi.
Har kikat runt på endel bloggar och jisses vilka fina rum det finns och inspirationen flödar. Jag skulle vilja ha ett stort slott att inreda för idéerna är för många för detta lilla hus.
Tänk att få jobba som inredare, vilken dröm. Men jag är för feg för att ge mig ut på okänt vatten, kanske i framtiden. Jag tror att förskolelärare kommer att bli bra ett tag iallafall. Vill gärna jobba med de lite äldre barnen, pyssla en massa. Sånt som passar mig alldeles ypperligt.

Så hur var helgen här hos mig, jo den var rätt bra. Jag och Anton var ju upp till min mamma i lördags med min moster. Mötte upp min minsta syrra där med. Mysigt att få träffa henne, hon är så go.
Det blev inte så mycket shoppat dock för mig. Hittade en massa fint på inredningsaffären men jag vill ju helst bara köpa på mig sånt jag vet vart jag ska ha och nu när det snart är jul så ska det ju upp lite annat pynt så jag avvaktade med att shoppa där. Var upp till tomten iallafall och kikade i hans affär och där hittade jag mig en tomte och en ängel som var väldigt fina och som kommer passa så bra på hyllan i köket.
Min mamma bara skakar i huvudet åt mig för jag har en förkärlek för lite magra tomtar medans hon tycker att de ska vara runda och goa.
De flesta av mina runda och goa tomtar ligger ute på tradera förtillfället och mer än hälften är sålda. :-)

Efter ett par timmars kikande i affärer var vi alla trötta och hungriga och begav oss av hem till mamma, där hon fixade smarrig lunch. Anton var så duktig hela tiden i affärerna. Sen så blev han mutad med pepparkakor av tomten med.
Ja inne hos tomten så var det en man och en kvinna där med tre barnbarn och jisses så de grabbarna sprang omkring. Vildare än vildast tyckte jag och mormorn hojtade på dem hela tiden. Ja det var ett väldigt liv. Kände då att mina barn är rätt lugna av sig vilket jag tycker är väldigt skönt. Visst att barn ska få springa av sig och kunna få vara barn och härja men i en affär med massa ömtåliga saker så är det inte riktigt rätt plats för det. Nä utomhus är mycket bättre för det ändåmålet.

Igår söndag ägnade vi dagen åt städning och iordning ställande av Antons rum. Det har blivit en samlingsplats för saker vi rensat ut hos de andra och så kan vi ju inte ha det. Så vi plockade bort en massa leksaker som han inte ska ha och två bokhyllor. Sen satte vi upp lite tavlor och gardiner. Det blev så mycket mysigare och jag tror prinsen kommer att trivas bra där. Gubben hade feber igår med så vi tog allt i lugn takt så han inte behövde slita ut sig totalt.
Idag mådde han bättre sa han så nu är han på jobbet.

Jag ska idag vila endel, börja fundera på bb-väskan, måla klart två hyllor och sen dammsuga nedervåningen, blev bara där uppe igår. Ja dagen kommer nog gå i rasande tempo för det gör varenda dag tycker jag.
I eftermiddag har jag lovat att jag och Amanda ska spela alfapet för det blev lite försent för det igår. Det värsta är att det inte är superkul att spela med henne alltid för hon vinner så gott som jämt. Vi har spelat detta spel massor av gånger och jag har bara vunnit en gång. Lite surt.
Kanske skulle spela kinaschack med henne istället för där brukar alltid jag vinna. :-)

Nä dags att göra något. Ha en fortsatt trevlig dag. *kram*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0