Härliga dagar!

Har varit ute en heldel de sista dagarna, tagit en del prommenader och börjat så lite frön i lannet. :-) Man vill helst inte gå in alls. I år ska vi odla morötter, purjo, sockerärtor, gurka, sallad och squasch. Sen blir det tomater och physalis i kruka med.
Gillar att hobbyodla lite grönsaker och de smakar ju så mycket bättre. Inte är de besprutade med gift heller, känns riktigt bra.

Helgen har som vanligt gått i rasande tempo. Man hinner knappt påbörja den förrens den är över. I lördags var grabbarna på maskeradkalas hos en kompis. Då passa vi andra på att ta oss en prommenad och plocka lite tussilago. Amanda gjorde en fin bukett av dem som nu står på köksbordet.
På eftermiddagen åkte gubben och barnen ner till hans mamma som kom hem från Kina i fredags. Hon hade haft en massa att berätta och en massa kort att visa. Hade varit väldigt skoj att kika på det men jag var tvungen att stanna hemma och plugga.
Barnens farbror hade kommit hit till stan med och han hade ordnat en skattjakt där borta till grabbarna som fyllt år. Han hade rullat ut en ansenlig mängd snöre och det skulle barnen följa. Det gick runt i nästan hela huset innan de tillslut hittade sina presenter. Tack Erland för skattjakten. Barnen gillade det massor.

Idag har jag pluggat lite på förmiddagen, kom inte så långt då det inte är så lätt att plugga när barnen är hemma. Strax innan lunch begav vi oss av till Leklandet i stan och mötte upp våra vänner och deras barn. Det var supertrevliga timmar. Tack Sara och Peter för trevligt sällskap. Det får vi göra om snart. :-)
Amanda var där på kalas hon så vi såg inte henne så mycket under den tiden.

Eftermiddagen ägnades åt att fixa iordning lannet. Anton ville så gärna hjälpa till så nu är det riktigt mycket frön på sina håll. :-D Blir att gallra rätt hårt när det börjar komma upp något. Anton var helt slut nu på eftermiddagen. Han åkte en av rutchkanorna där om och om igen. Vet inte hur många gånger det blev men många var det. Och det var en heldel trappsteg upp men han knatade upp och ner så duktigt så. Jag orka bara åka tre gånger. Jag har usel kondis.

Nä nu är det dags att gå ut och se om gubben är klar med min bil snart. Byte till sommardäck och kika in om mina bromsar ser okej ut. Varningslampan lyser men när man bromsar så tar de lika bra som innan så jag har ingen koll på vad det kan va för fel på bilen. Hittar inte gubben något så får vi lämna in den imorgon.

Ha en fortsatt trevlig kväll. *kram*

En bild på Cornelia när hon får provsmaka gröt. Inget vidare gott tycker hon. Sötisen min. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0