Inge vidare här!



Jag är förkyld. Näsa och ögon rinner mer eller mindre hela tiden. Har så ont i ena ögat, det känns helt svullet och ömt.
Blev sjuk i söndags, vaknade och kände mig väldigt snuvig och sen under dagen fick jag feber. Men men febern satt bara i 1 dag och sen så är det ögat och näsan som är jobbiga. Är nog mycket bättre imorgon får jag hoppas. Det trista med att ögat rinner är ju att man blir så ljuskänslig och det är jobbigt att vara ute och ute vill man ju vara när det är så otroligt fint väder.

Ja vädret är underbart. Känner så mycket för att ta tag i trädgården nu och röja och börja göra fint inför sommaren. Fixa vårt lanne. I år kommer vi nog odla purjolök, morötter och gurka. Sen blir det tomater och physalis. Det är roligt att odla sina egna grönsaker och barnen gillar att gå och kika hur det går.

På vår baksida har vi nu en riktig lerpöl där poolen stått. Där älskar barnen att leka som små griskultingar. :-) Deras kläder är så leriga och denna lera hamnar lite här och där. Vår ytterdörr har fått sig endel, hallen, ja vart de än drar fram blir det lerigt. Skurhinken får gå varm. Men de har så roligt så det är värt lite städning. Att lera kan vara så kul. Jag har nog blivit gammal för jag gillar inte den där smutsen och skulle inte vilja ha den på händerna.

Nu ska jag försöka plugga lite här för Cornelia sover, sen blir det mer plugg när gubben kommer hem. Ha en  underbar dag. *kram*

Kommentarer
Postat av: Helena

Hoppas att du kryar på dig och blir frisk innan påsk .

Härligt med skitiga barn=)

Då ser man i alla fall att de leker och har kul!!!

Kram

2009-04-07 @ 21:04:13
URL: http://[email protected]
Postat av: Jennie

Hoppas du snart blir frisk!!

Alltid lika kul med leriga barn.. eller?! fundersam ;-)

kram!

2009-04-07 @ 21:08:34
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0