Lååååångfredag!

Nä dagen har inte varit så lång, hade önskat det fanns ett par timmar till på den. Har så mycket kvar att göra. Men men idag blir det inge mer. Min högra handled har lagt av för idag. Den har krånglat sen Cornelia föddes och svullnar upp emellanåt och den gör ont så fort jag rör den.

Efter frukost imorse så packade vi ihop oss och drog iväg till museumet här i stan. Amanda hade varit där i onsdags och berättade om alla roliga experiment som hon provat på. Det lät väldigt roligt och vi ville att även grabbarna skulle få vara där och kika. En helt klart rolig förmiddag för hela familjen. Ja Cornelia var väl inte helt nöjd med det utan hon somnade i selen. :-) Jag rekommenderar starkt att åka till museumet och kika.

Här ett kort på när jag tar på en kula. Det blev ett rätt häftigt kort tycker jag.


Här var något vi fastnade mycket. Man tände en lampa och lutade sig sen mot en vit skärm. Efter det så släkte man ljuset och flyttade sig ifrån skärmen och då satt ens skugga fast där. Fick en bild på det när Amanda provade det.



En annan sak som barnen fastnade massor för var ett klot som blev elektriskt. Håret reste sig verkligen på Anton när han tog på den. Han fick ingen stöt då när han höll i den för han stod på en gummimatta.



Ytterligare en sak som Anton fastna mycket för var spegelrummet. Han älskade att se sig själv i ett antal till. Han dansade och sjöng där inne. Vi spelade in honom och den filmen har han nu kikat på om och om igen.

Tyckte denna bild på alla Antonar var så mysig.


Lägger in ett par kort på Cornelia med som jag tog härom dagen. Hon är så söt min lilla tjej och för en gångs skull lyckades jag ta kort som inte var helt tokiga. Är inge vidare på att ta kort men skulle vilja lära mig att ta riktigt snygga kort.





Vill passa på att önska er en riktigt Glad Påsk, ha det supermysigt. Här blir det påskmiddag med min mamma och syrror och svåger imorgon. På påskdagen funderar vi på att ta en picknick i Mariebergsskogen om vädret tillåter och på måndagen ska vi grilla med våra goa grannar. Det kommer bli en toppen helg. Få se om vi får inte något mer skoj någon dag med. Jag ska försöka plugga endel med för jag har ett gäng med kurslitteratur att läsa och ett grupparbete som ska va inne nästa fredag. Men det kommer vi fixa bra i gruppen. Jag tycker vi arbetar väldigt bra ihop.

Ha en fortsatt trevlig kväll, här blir det nu slappa av framför senaste Lost innan jag ska krypa till sängs. *kram*

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fräsigt!!!!! :)





HOppas ni haft en bra påskafton :)

Kraam

2009-04-11 @ 20:36:50
URL: http://jennnyss.blogg.se/
Postat av: Jennie

Va roligt o spännande det verkar va på museet, får nog ta en sväng dit ner nån dag :-)

kram

2009-04-12 @ 19:00:15
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hihihi :D

Ja den lekparken vi var vid e så bra, för den är så stooor :D



Ja klänningen e ju så fiiin :)



Ja man blir helt pigg och glad av detta härliga väder :)





Ha det underbart kraaam

2009-04-12 @ 19:51:12
URL: http://jennnyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0