Länge sedan sist!

Tror bara det går längre och längre mellan gångerna jag kikar in här. Har tappat orken, det är lite för mycket just nu. Men det ska väl bli bättre någongång snart förhoppningsvis. Min vardag går inte riktigt ihop just nu, studierna kräver mycket energi. Energi som jag egentligen inte har. Visste ju att det skulle bli jobbigt att plugga med en bäbis men jag trodde inte det skulle bli så jobbigt, jag trodde nog hon skulle sova mer men hon är en tjej som är vaken mycket på dagarna och sover så gott som hela nätterna, vilket i och för sig är rätt skönt. Men tiden att plugga på dagarna då finns inte, för inte vill Cornelia ligga och leka för sig själv inte, nepp, roligast är när mamma leker med. Hon är för söt min gogumma. Alltid så glad när man pratar med henne. Sen så jobbar gubben och sliter på sitt håll. Snart får vi nog reda på hur det går med varslet och om han får gå. Men klarar han sig denna gång så kommer det ett varsel till nu och det resultatet får vi kanske veta i sommar eller efter sommaren. Man får ju ont i magen av att inte veta. Min mage har tagit stryk ordentligt av all stress med gubbens jobb, mina studier och samtidigt ska man orka vara en bra mamma, ha det relativt städat och iordning hemma, skjutsa barn till en massa olika aktiviteter. Nä det är inte konstigt att magen säger ifrån, har ont i den jämt och ständigt. Hjälper en stund när jag tar Novalucid. Är inne i ett skov nu också med ledsjukdomen, så irriterande. Var så skönt när Cornelia låg i magen och lederna var bättre. Nu funkar inte höger handen ordentligt igen, härom dagen kunde jag inte böja tummen utan den var så svullen att det inte gick och de andra fingerlederna och handlederna är inte så mycket bättre de. Nä nu har jag klagat färdigt, det var väldigt skönt att skriva av sig det, känns lite bättre. Det är jobbigt just nu men jag är lycklig över att jag har en sån underbar familj, jag älskar dem, de förgyller mina dagar. Jag är också glad över min goa mamma och mina goa systrar, svågrar, vänner, mitt hem. Ja det finns så mycket att vara tacksam för och det är jag. Nu är det verkligen dags att gå och sova för imorgon är det skola igen och det ska bli trevligt att se klasskamraterna. Sen på kvällen kommer våra goda vänner Carina och Johan hit och deras barn och det ska bli mycket skoj att träffas igen. En toppen dag. Imorgon ska ev gubben iväg och klippa Anton medan jag är i skolan. Han tyckte jag skulle följa med till frisören men det orkar jag inte för jag kommer sakna Antons lockar så otroligt mycket, han är ju så underbar i sitt långa hår. Men det har blivit så slitet bak, aldrig klippt honom på 2½ år så det är ju verkligen dags. Håret tovar sig hela tiden där bak och är sprött som busen. Det blir nog skönt för honom att klippa sig men det känns väldigt jobbigt iallafall. Tur att håret växer ut. Idag klippte jag Gabriel och Martin, det blev väldigt kort men det går löss på deras avdelning och jag tänkte att om det är väldigt kort så syns det om de skulle få det. Kikade igenom håret idag men hitta inga löss som tur var. Har sån skräck inför det, det känns som det kliar på hela mig bara jag tänker på det. Har ju haft sån tur att jag aldrig haft det i hela mitt liv hittills och jag tänkte fortsätta ha det så. :-) Godnatt på er och sov så gott. Och en trevlig valborg vill jag önska er med. *kram*

Kommentarer
Postat av: Jenny

usch kramar om

Förstår att det e stressigt för er :(



ja visst, ens familj är det bästa som finns.

Vet inte vad jag skulle göra utan mina barn och min blivande make!

:)



kramar dig

2009-05-02 @ 10:07:11
URL: http://jennnyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0