Hej hopp gummi.....!

Jättemogen rubrik eller hur? :-D Man får ju så kass humor när man är trött.

Sitter här och känner mig rätt trött men vill inte gå och lägga mig. Nätterna har varit så jobbiga ett tag nu, både av 2 små barn som emellanåt vill ligga så nära på en som det bara går och sen av restless legs. Så irriterande, känns som det springer omkring ett stort gäng myror i benen. Inte går det att sova då. Har haft så här någon gång förut men det gav sig av sig själv då efter ett tag, vilket jag hoppas att det gör nu med.
Det enda som hjälper en lite för att slappna av är att ligga och lyssna på musik i mp3n.

Jag skriver inte blogg ofta alls längre har jag insett men dagarna räcker inte riktigt till, de går i 180, helt sjukt vad mycket sakerna man hinner göra. Vi har haft en väldigt rolig och mysig vecka.

Förra helgen var min goa vän Sofia här och hälsa på, jag har saknat henne så mycket. Hon är en sån underbar person och det spelar ingen som helst roll hur länge det går mellan gångerna man ses det känns lika avslappnat och härligt direkt ändå. Jag önskar så att hon ville bosätta sig här i stan istället för i Götet.
På lördagen tog vi med oss henne och en kompis till Amanda och åkte ut till hammarö för att kolla på fyren där och ha picknick.


Jättemysigt verkligen även om det blåste lite i mesta laget. Men barnen var vid gott mod och tyckte det var jättekul. :-)





Visst smakar alltid mat gott när man är ute. :-)


Anton hitta en liten vattenpöl bland stenarna där han fick syn på något djur. Riktigt intressant!


Det är väldigt bra att de sätter upp varningsskyltar för vad som händer om man skräpar ner. :-) Vi talar alltid om för våra barn hur viktigt det är att man inte kastar skräp i naturen och de ser detta som väldigt naturligt. Självklart kastar man inte sitt skräp i naturen. Jag kan ärligen inte förstå hur människor som gör det tänker. Jag irriterar mig fruktansvärt mycket på det, vad är det för fel på vissa. Ser de inte hur jäkla illa det ser ut med all skit som ligger och skräpar överallt, tror de att andra gladeligen städar upp efter dem. Nä skärpning för sjutton, så svårt är det inte att bära med sig sitt skräp till närmsta papperskorg.


På kvällen sen så kom det hit ett gäng vänner som alla liksom vi ville njuta av Sofias trevliga sällskap.  Hör du det FiaLotta, vi är ett helt gäng här som saknar dig massor och vill träffa dig ofta. Du är alltid välkommen hit till oss. *kram* på dig vännen.

På tisdagen slog vi rekord i antal barn här hemma. Det blev ett gäng kompisar här. :-) Närmare bestämt 8 st vilket gjorde att vi hade 13 barn här en stund. Men jag tyckte inte det märktes så mycket för vi var ute och de lekte så bra. Helt själva var vi inte heller för våra goa grannar var här också. :-) Kul för barnen att leka en massa.

På onsdagen var det denna sommars sista lov dag. Kändes lite snyftigt faktiskt. Sommaren har varit lång och härlig. Ca 10 veckor har vi varit lediga och man har verkligen kommit bort från vardagen vilket var skönt då. Som tur var så sken solen så underbart så man blev helt lycklig. Vad kunde vara bättre än en picknick som avslut på sommarlovet. Det bestämdes rätt hastigt att vi skulle åka ut till skutberget så vi hann inte förbereda någon mat att ta med och till barnens stora förtjusning åkte vi förbi McDonalds och köpte helt enkelt med oss lite käk som vi avnjöt nere på stranden. Helt underbart.







Dagen efter började Gabriel i skolan, min stora stora grabb. Det var så kul att följa med honom denna första dag. Jag tror detta blir jättebra för Gabriel, han har längtat länge nu. :-) Anton och Martin börja dagis igen efter sommaren och Amanda börja i fyran. Hon började ny skola nu i höst, musikklass på Norrstrand. Det kommer bli super, hon gillar musik, spelar ju tvärflöjt och har ärvt gubbens musikalitet tack och lov då jag är helt tondöv.

Denna vecka har ju varit så underbar med sitt väder, lite regn bara. Barnen har varit ute och lekt en massa och byggt en robot som Gabriel här glatt visar upp. Den är dock inte klar än.


Studsas görs det flitigt här med, men snart är det dags att plocka ihop studsis för denna säsong.


Så här söt är Cornelia när hon smakat glass. :-)


Denna lördagen stod det kräftskiva på agendan. Gabriel såg fram emot detta event. Kräftor är ju mumma, de skalade kräftor för glatta livet och tyckte att kräfthjärna var riktigt spännande. Martin använde klorna som vampyrtänder, sötisen. :-)
Kräftskivan var supertrevlig. Våra goa grannar var här och ytterligare 2 familjer. Vi satt ute hela kvällen och tölade och skratta en massa. Livet är allt bra härligt när man har sin familj och sina vänner. :-) Jag är så tacksam.

Idag var jag bra seg när jag vakna, drömde inatt om Freddie Kruger (stavning?). Fasiken alltså ska den gamle galning spöka i mina drömmar, precis som i filmerna. Jag avskyr ju verkligen skräckfilmer men plöjde igenom ett gäng när jag var yngre. Hyrde film då och då med två kompisar och vi valde då en varsin. Och min goda vän Linda valde alltid skräckisar som jag sen satt och kika på bakom en kudde. Idag kikar jag aldrig på skräckisar, filmer får gärna vara spännande men rena rysare lämnar jag glatt över till andra.
På förmiddagen idag hade vi besök av Amandas kompis och hennes mamma och syster, mycket trevligt. Vi kom fram till att vi är rätt lika till sättet och kunde skratta gott åt våra egenheter. :-)

Efter att de åkt och min mamma kommit och tagit över vår sötis Cornelia så begav vi oss andra av mot staden för att besöka biosalongen och kika på Ice Age 3. Anton gjorde biopremiär idag och han satt som ett litet ljus och bara tittade storögt på duken. Vi hade köpt popcorn som vi skulle käka när filmen börjat och han verkligen tog oss på orden. De andra barna börja äta så fort de fick det i händerna och jag fråga Anton om inte han också skulle käka lite men nejdå, han skulle vänta till Ice Age började. Det var precis vad han gjorde med för så fort första scenen började så stoppade han in första popcornet. Min goprins.
Det gick hur bra som helst för honom på bion, han prata väl lite högt någon gång men det gjorde Gabriel och Martin med någon gång. Men det som är skönt när man går på barnfilm är att det alltid är ett gäng andra barn med som pratar och som kommenterar filmen och det gör inte så mycket. Mot slutet av filmen blev Anton lite trött och ville ligga i famnen och gosa med mig en stund men han piggna till rätt fort och var med och såg slutet.
Jag gilla faktiskt filmen rätt mycket, är ju rätt svag för Sid. Han väcker ju ens moderskänslor. :-)



Nä nu ska jag avrunda detta långa inlägg. Imorgon drar skolan igång igen, har fixat några böcker men måste ta tag i och fixa resten. Sov så gott folk. *kram*

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tack min älskade vän för de värmande orden! Jag saknar er oxå jättemycket och det är alltid superkul att träffa er alla där uppe i Värmland.



Man vet aldrig, någon gång i framtiden kanske jag flyttar tilbaka till Karlstad, men i dagsläget är det inte aktuellt, jag älskar att bo i Göteborg. Dessutom lämnar man inte ett fast jobb (som jag stormtrivs på) i dagsläget. Men framtiden sträcker sig förhoppningsvis långt långt framåt och vad som händer i den kan man bara gissa...



Hjärtligt välkomna till Göteborg önskar jag alla mina vänner i de Värmländska skogarna!



Stor kram från Sofia!

2009-08-25 @ 17:49:41
Postat av: Duracellmamman

Underbara bilder!

2009-11-27 @ 11:14:56
URL: http://www.duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0