Polarn och Pyret!

Var där och shoppade igår. Ja de hade fått in lite fina kläder. Igår blev det en klänning som jag fastnat för, ja den här nedanför, och mössa till Cornelia, det är hon som förtillfället behöver mest kläder. Men även alla de andra, ja inte Anton då för han har ju fått ärva hur mycket som helst, behöver något nytt inför hösten. Jag tycker endel kläder blir så slitna när man tvättar dem mycket och sen grabbarna de växer ju så det knakar. Gabriel har dragit iväg på längden en massa.



Det var riktigt trevlig att åka iväg och shoppa igår för mamma kika till fyra av barnen. Nu hann vi inte strosa så mycket då mamma skulle bort rätt snart. Men vi hann ändå med pop och ikea. Var till ikea igen för jag vet inte vilken gång i ordningen denna sommar. Det är ju så mycket man vill ha och behöver som man kommer på efter hand när man renoverar. Igår byttre vi handtagen till köksluckorna för de vi ville ha visa sig kännas lite för stora för den sortens luckor vi har. Så nu blir det ett par mindre, kanske inte lika fina men de kommer passa bättre in så det blir nog bra i slutändan. :-)

Innan shoppingen så var vi iväg till Mariebergsskogen och hade picknick. Supermysigt och barnen var så glada. :-) Amanda fick gå skattjakt som de hade där och Gabriel och Martin gick trollvandring. Vi hade tänkt gå förra året på det men av någon anledning så blev det inte av. Men nu så äntligen. Vi andra passa på att gå och kika på djuren när grabbarna hälsa på trollen. Vi fastna hos kaninerna och marsvinen och Amanda sa mest åh vad söt om alla. :-D

Nä nu börjar familjen vakna här, själv har jag varit vaken över en timme redan. Det är så skönt att va vaken själv på morgonen och det är alldeles tyst och lugnt. :-) Nu ska jag dra fram strykjärnet och se om jag kan få upp köksgardinen jag sydde igår. Kul att börja sy igen, även om jag helst vill sy barnkläder. :-D

Ha en fortsatt trevlig dag. Här blir det lite städ på förmiddagen och sen kommer ett par vänner hit och fikar i eftermiddag. Hoppas på fint väder med så att det kan bli bad i poolen. :-)

Kommentarer
Postat av: kathy

Hej =) Vad kul att du lämnade en kommentar Man blir ju så glad!Härlig blogg och vilka sötnosar du har!Hehe förstår att du gått igenom en massa såna Spindelmannen,Cars,Musse m m perioder med dina killar och att jag har mycket mer att se fram emot..Eller inte =)Det mesta har vart ok men Spindelmannen allstå Ja visst var tröjorna från HM fiiina Föll för dom på en gång och jag ÄLSKAR när jag hittar samma modell i olika färger!Hoppas ni haft en bra dag//Kramiz

2009-08-06 @ 22:19:34
URL: http://twinmami.blogg.se/
Postat av: Helena

Oj vilken fin klänning!!!

2009-08-07 @ 08:37:27
URL: http://lottiec.blogg.se/
Postat av: Terese

Vilken fin klänning!



Jag är och har alltid varit morgontrött, men jag måste säga att efter ha fått lilleman nu så tycker jag det är grymt skönt att gå upp lite tidigare än de andra. Sätta mig och dricka morgonkaffe framför datorn helt ostört!



Mariebergssgogen går alltid hem, är himla mysigt där.



Ha det gott och trevlig helg!

2009-08-07 @ 22:03:43
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Caroline

Kul att du lämnade en kommentar i min blogg!

Jättefin klänning förresten! :-)



Ha en bra helg!

2009-08-07 @ 22:49:11
URL: http://shoppingmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0