Snart dags!

För skola och dagis för alla utom Cornelia. Barnen börjar den 20:e och jag och Harald den 24:e. :-) H ska ta och läsa nån kurs nu här under hösten som han behöver i sin utbildning och då är det ju ett utmärkt tillfälle nu när han inte har något jobb. Samtidigt ska han ju söka en massa jobb också och ta hand om Cornelia när jag behöver plugga.
Men det kommer nog bli lättare för mig denna termin än förra för då jobba han.

Idag när vi var ute på prommenad så blåste det lite och det känns verkligen i vindarna att det är höst på ingång. Men jag älskar hösten så det ska nog gå bra. Även om jag skulle vilja ha högsommar dagar nu de sista så vi hinner bada en massa i poolen och verkligen njuta av sommarlovet lite till. :-)

Här har vi de senaste dagarna haft fullt upp som vanligt. Det har varit grillkväll med Mia och Tobias, middag hos Johan och Carina, fika med Magnus och Charlotte och fika med mamma, Ina och Andreas. Det har varit så trevligt, jag vill träffa våra goa vänner ofta för det får mig att må bra i själen. :-) Jag är så glad över att jag har en sån fin go familj och så fina goa vänner. :-) Vi har även fortsatt renoveringen, börjar bli lite trött på den nu, det är så mycket småsaker som måste fixas med som inte syns och jag tycker bara jag hittar mer och mer projekt. Men va bra det ska bli.

Idag skicka jag gubben, barna och svärmor till Mariebergsskogen medans jag röjde ur hallen. Bröt bort lister och plocka ner saker på väggarna. Nu står gubben och spacklar medans jag sitter här och latar mig. :-D

Här kommer lite bilder från de senaste dagarna. Först ut Cornelia hemma hos Johan och Carina, det var så fint och härligt att sitta ute. Bara myggen som var jobbiga och de älskade Cornelia.


Barnen har badat en massa, massa i poolen, så underbart. Vi fick nu i sommar en liten kompis att ha i poolen. Tack goa grannar för vår söta anka. :-D




Så här ser Martin ut när han badar. Han älskar sin cyklop och snorkel och är under vattnet hela tiden nästan. Han måste prata och låta en massa med och det låter ju för roligt när han har den där snorkeln på sig.


Sen lite bilder från idag när de mata fåglar i Mariebergsskogen. Grabbarna tyckte det var jättekul och vågade hålla fram handen men Amanda är lite harig av sig och vågade inte riktigt.








Sist lite bilder jag tog på Cornelia nu ikväll. Men det var svårt för hon ville inte sitta still och så fort kameran kom fram så skratta hon en massa, gogumman min. :-)









Ha en fortsatt trevlig kväll eller natt kanske man skulle säga då jag ser att klockan närmar sig midnatt, dags att göra någon nytta innan man ska sova. *kram*

Kommentarer
Postat av: Jenny Ölmebo

Ja usch, det har gått så snabbt.

redan höst snart :(

Känns lite deprimerande faktiskt.

har inte vart mkt sommar :(



Åh gud så mysigt det ser ut i poolen!! :)



2009-08-13 @ 11:17:37
URL: http://mrsolmebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0