Ullared och Ridlekis!

Jag och min goa granne Ulrika hade pratat om att åka till Ullared ett bra tag nu men inte riktigt kommit för oss att boka in en dag. Så satt jag i måndags och tänkte att nä nu tar jag och skickar iväg några dagar jag kan åka och se vad som passar henne bäst. Ett tag senare så får jag mail och en fråga om imorgon passar.
Ringer snabbt upp och vi bokar in att åka dagen efter, detta var runt nio på kvällen så riktigt snabba ryck här. :-)

Det blev en mycket mycket trevlig dag, munnen gick nog i ett för båda två. Att åka bil i ca 9-10 timmar är väl ingen höjdare men med en god kamrat är det bara trevligt. Och vad mycket man hinner prata. Annars så är nästan alltid barnen med och då blir det att de också vill ha ens uppmärksamhet och det är inte alltid som man får säga klart sina meningar. Men nu var det ingen som avbröt utan samtalsämne efter samtalsämne avverkades och själen kändes lite lättare när det åter igen kom hem. :-)

Blev det något shoppat då, oja, rekord tror jag. Shoppa för det dubbla mot förra året men jag fick så mycket för pengarna. Vinterkläder både till gubben, Amanda, Gabriel, Martin och Anton, mössor, vantar, underkläder, kläder, pyjamasar, filmer, hygien, en massa leksaker ( julklappar och presenter ) och lite annat smått och gott.
Jag gillar ju att shoppa även om man höll andan lite innan man såg vad det landade på. Men ingen fara, kunde betala räkningarna idag. :-)
Nu är jag nästan klar med vinterns kläder, bara Cornelia som behöver en overall och sen behöver alla grabbarna och jag vinterskor och vintermössor. :-) Men det blir nog att jag kikar efter det till helgen, innan har jag inte tid.

Idag onsdag har det varit en superstressig dag och jag borde nog lägga mig nu men vill inte. Först på morgonen så åkte jag och Cornelia hem till syrran för att töla bort någon timme och luncha lite. Mycket mycket trevligt. Snart så är det dags för hennes lilla bäbis att komma ut till oss alla och det ska bli så otroligt superkul och mysigt att få bli moster. Ja den lillkillen kommer ha många runt omkring sig som älskar honom. :-)
Efter syrran hämta vi upp Amanda och hennes kompis, sen hade jag tänkt åka och fixa regnkläder och stövlar inför lägret imorgon men jag var tvungen att åka hem en stund. Hade världens huvudvärk, så trött på den. Har spännt mig mycket på sista tiden och varit stressad och inte mått så bra så jag antar att det beror på det.
Iallafall så kom Gabriel hem sen och gubben hämta hem Anton och Martin.
Martin hann vara hemma en liten liten stund sen var det dags för honom att åka på ridlekis för första gången. Han har pratat på att han vill prova på ridning och nu äntligen var det dags.
Han hade varit så glad och tyckt det var jätteskoj.




Jag är så glad för hans skull att det fanns plats för honom. Nu vill Gabriel med rida men det blir lite svårt för oss att fixa det för man måste springa med runt med barnen och leda hästarna och jag måste vara hemma med Anton och Cornelia och Harald har ju lovat Martin först. Gabriel förstod ju detta dilemma och sa att sen när Martin kan rida själv så kan han börja. Fina fina Gabriel, det känns så ledsamt att inte han också kan få chansen nu.
Men han har ju börjat på karate nu iallafall så vi får väl se om han fastnar för det. Amanda älskar ju det.
När sen ridlekis var slut pös jag och Amanda iväg för att hitta regnkläder till mig ( varför är jag ute i sista minuten jämt? ) men ingenstanns hitta jag några i min storlek. Prova den stl  jag har på alla mina kläder men de satt som korvskinn så det gick ju inte, fasiken alltså. Jaja, jag fick tag på stövlar och en regnponcho och det får väl duga. Får ta med extra kläder ifall jag blir blöt om det spöregnar.

Medans jag och Amanda jaga det så åkte gubben till grabbarnas fotbollsmatch med de andra. Ja jisses alltså, så länge fotbollen pågår så kommer våra onsdagar vara rena maratonloppen. Tre aktiviteter inom loppet av en fyra timmar. Ja för Amanda har ju karate då med och Gabbe med när hans fotboll är slut.
Väl hemma igen flera timmar senare bultar mitt huvud utan dess like och det enda som räddar mig är tabletter och sova en stund. Vilket resulterade i att jag nu inte är så trött när jag egentligen måste sova för att orka upp imorgon.

Imorgon åker jag på läger till Ransäter med skolan tills på fredag. Har inte packat färdigt än och har ingen ork eller lust  till det. Jag vill inte åka på läger även om jag tror att det kommer bli kul när jag väl är där. Men som sagt jag har inte mått så prima på sista tiden och har huvudvärk av och till dygnen runt. Att då tralla runt i skogarna där borta eller vad vi nu ska göra är inget som lockar direkt. Hellre ligga hemma i sängen med en spännande bok.
Nä positiva tankar nu, detta blir bra och det säger bara svisch så är det fredag eftermiddag och jag är åter hemma.

Ha det så bra nu gott folk. *kram*

Kommentarer
Postat av: Anonym

jagvillintejagvillinte ;-) Hoppas att det blir bra på lägret och att det inte regnar något.

Jag längtar redan till nästa resa till Ullared, alltid lika gött att snacka med dig!

Kramar i massor kära vän:-)

2009-08-27 @ 20:35:06
Postat av: Helena

Kul med Ullared resa=)

Jag och min man ska iväg i november och tänkte oxå fixa julkappparna.

Kanske man kunde få följa med dig och kusin min någon gång?!

Kul att få töla lite utan barn som du skrev och inte alltid med sin man.....

2009-08-28 @ 21:00:17
URL: http://lottiec.blogg.se/
Postat av: Jenny Ölmebo

Jag vill oxå till ullared!!!!!!

Har aldrig vart där.



Gud vad skönt å f handlat allt det där.



Ja vad roligt å få rida. det är så skoj :)



kramis

2009-08-30 @ 09:33:00
URL: http://mrsolmebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0