Trevligt med utflykt!

Så här såg vårt vardagsrum ut igår men nu har vi äntligen hängt upp luckorna igen, de är så gott som klara, behöver målas på baksidan men det gör vi på plats. Bara handtagen som ska på också men jag är inte hundra på att jag vill ha de handtag vi köpt, är lite mer sugen på ett par andra. Får fundra över natten.



Annars har det varit härligt med sol, ja verkligen underbart. Hela familjen behöver sol och vara ute en massa för det blir så mycker rörigare här hemma när vi är inne en hel dag som vi varit när det regnat som mest. Barna blir lättare irriterade på varandra och jag, ja jag blir rastlös och irriterad. Finns en massa att göra här hemma som jag inte finner energi till att ta tag i. Synd för det är en massa saker jag vill göra, som att fixa ett par tavlor, göra pärlhalsband med barnen, sy gardiner och barnkläder. En massa skoj men jag gör ittna. Gud så irriterad jag blir på mig själv. Hoppas att min energi snart är tillbaka.

När det varit fint nu så har barnen badat i poolen och de älskade det verkligen. Så här tyckte de att det var. :-D





Cornelia badade inte då hon hade feber som hon äntligen tillfrisknat ifrån. :-) Anton hade feber igår och lite idag men har varit pigg så vi har varit ute.







Barnen har varit lite intresserade av Tennis på sista tiden så de satte ihop en liten liten bana åt sig. Kul hade de iallafall.





Idag bestämde vi oss för att åka ner till Orrleken och efter frukost for vi. Tidiga för en gångs skull, vi har ibland inte kommit iväg förrens efter lunch då vi slappat hela förmiddagarna. :-) Barnen spelade tennis därborta. Jag och gubben hade även bestämt att det vore väldigt kul ifall de kunde få prova på att paddla kanot, inget de provat ofta. En gång bara. De gillade det massor.





Cornelia var aningens gnällig men gillade att käka på sin kompis Luigi. :-)



Mina väntande vackra barn. De hade rätt bra tålamod medan de väntade men visst några gånger fråga de när det var deras tur.










Efter paddlingen så lekte den en stund till på Orrleken innan det var dags att fara hem och käka. Jagat skor är något som vi gjort under eftermiddagen med, de tre äldre behövde nya skor då deras gått sönder. Inget ställe där man direkt sliter sönder dem utan dålig kvalitet bara så vi åkte tillbaka med dem då det inte var länge sedan vi köpte skorna. Letade sen som busen på sportaffärerna. Jag visste hur jag ville att skorna skulle se ut, ville ha svarta och vita adidasskor till dem men hittade inga någonstans. Morr. Det fick ju bli andra skor då de måste ha några men jag kände mig inte helt nöjd. Får leta vidare någon dag snart då det inte är panik att köpa nya.

På kvällen slappa vi bara, Martin lekte med granntjejen en stund och de andra spela tv-spel. Orkade inte ta tag i något och nu är det dags att sova. Imorgon ska vi iväg på picknick i Mariebergsskogen med trollvandring och skattjakt. Blir skoj för barnen. :-)

Sov gott. *kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0