Vi blir testade!

Ja det känns verkligen som en högre makt testar oss och vårt tålamod. Så mycket negativt som hänt på sista tiden gör att det emellanåt känns som man trevar omkring i ett mörker man inte riktigt vet hur man ska ta sig ur. Det är jobbigt bara. Men det löser sig, ja det gör ju det tillslut det gäller bara att få ens tankar att fokusera på att lösa problemen och ställa in sig på den rådande situation som gäller.
Vissa dagar och vissa tidpunkter på dagarna känns det bättre. Tack vare att jag fått gnälla av mig till syrran så lättade lite. Tack systeryster för att du finns där för mig. Puss och kram till dig.

Håll tummarna för oss att allt vänder nu och att vi går ett nytt härligt spännande år till mötes.
Harald behöver ett jobb. Han har sökt en hel del och har ett par stycken där de vill fundera lite mer, iallafall inte nej tack. Ett företag där det nästan verkar som att han kommer få jobb men det är segt att få veta hundra av chefen. Men efter deras lunch ihop så lät det ju som att bara det lugnar sig lite över jul och nyår så skulle det kanske bli tal om att Harald kunde börja. Gött!

Men för en person som mig som alltid vill se saker innan hon tror på dem så hade jag önskat att de kunde skriva kontrakt. Annars så kommer han nog studera nu i vår så det löser sig. Han har ju studerat nu under hösten och sökt en massa jobb.

Sen så har jag tyckt det varit lite kämpigt med skolan, har väl inte haft mitt hjärta där riktigt. Vet egentligen inte helt varför för jag trivdes enormt bra på min praktikplats och jag kan tänka mig jobba så men inte för alltid. Så därför vill jag försöka se till att jag får fler möjligheter till jobb i framtiden så i vår ska jag läsa ekonomi också. Går det inte att läsa så mycket så får jag ta mig en funderare. Men den dagen den sorgen. Det är lättare att studera nu iallafall när Cornelia går på förskolan. Innan det så var det väldigt svårt att få tid till att studera, jag är så glad att vara godkänd. Men nu blir annorlunda, nu när jag kan ägna mina dagar åt studierna.

Nästa sak som är helt pissigt är våra bilar. Vi har gått från två bilar i okej skick till två bilar som inte är värda att laga ens. Min ford är det körförbud på och den enda bil som rullar för tillfället. Den har ingen värme och man håller på att frysa halvt ihjäl när man åker. Vi måste ju ha den för att köra barnen till skolan och för veckohandlingen. Annars skulle den inte användas då man inte ska köra med den. Men den är inte på något sätt trafikfarlig utan det var co-halten som var för hög. Kan fixas enkelt eller så blir det superdyrt.
Previan vår stora bil, den enda vi får plats i står på verkstan och går ej att köra alls. Den blir också dyrare att laga än vad den är värd. Så jäkla träligt, nu inför julen med och Harald som inte har jobb. Det blir att köpa två nya bilar men det gäller att hitta de vi verkligen vill ha med till ett bra pris. Till mig är det inte så svårt för jag ska bara ha en bil som är en andra bil och mina krav är inte så höra. Den ska inte ha gått så långt och den ska ha servo annars kan jag inte köra den då mina leder inte fixar bilar utan.
Men vår stora bil är det mer krav på. Minst 7 säten, helst 8. Den får inte ha gått så långt, måste ha ac, helst passagerar dörrar på båda sidor, den vi har nu är det bara på ena sidan och det är lite bökigt ibland när alla ska in.
Jaja det ordnar sig, vi letar vidare.

Sen har vi ytterligare otur och har fått magsjukan här hemma. Faaaaan kan man säga. Vi har varit väldigt försiktiga tycker vi, inga besök i affärerna för barnen på sista tiden. Mest jag som skött det som inte får magsjukan. Sen så har vi hållit koll på barnens förskola att ingen spytt där för då hade inte barnen fått gå dit. Men tror ni inte att Martin lyckades hitta en bacill i tisdags när han och hans avdelning var över till andra sidan av huset och lussade för de barnen där. Där fanns det ett barn med magsjukan. Antingen hade det inte brutit ut eller så hade han/hon kommit tillbaka för tidigt eller... Ja illa som busen iallafall.
Natten till fredag så spydde Martin 3 gånger och man känner ju bara hur musten går ur en. Julen är i fara för vi är ju så många. Sist hade vi det över en vecka, runt förra nyår. Anton superdålig. På morgonen iallafall är Martin bra mycket piggare och får behålla allt.

Idag lördag har vi varit hemma och städat och haft det mysigt hela dagen. Ingen som spytt än. Men Martin hade väldigt ont i magen nu på kvällen men sa att det kändes inte som han skulle spy och han har inte gjort det heller. Kan vara trötthet för klockan blev rätt sent, ja de har precis kommit upp i sängen och klockan är snart 11.

Håll tummarna för att vi klarar oss, det känns som natten blir avgörande och dagen imorgon. Vi vill fira jul med våra familjer. Det skulle kännas så tungt att inte få fira jul med mina systrar och med min mamma. Och syrrans gubbe och sist men inte minst vill jag träffa min systerson, sötpotatisen. :-)
Barnen vill träffa sin älskade farbror med och han är så bäst med dem, han brukar leka med dem hela kvällen. Hjälper dem att bygga ihop saker, busar med dem, retas lite och är bara så gullig mot dem. Tack Erland för att du tar hand om barnen så bra, flytta hit till stan nu så vi får träffa dig oftare.

Sen kommer ju mer från Haralds sida med men jag och svärmor drar inte helt jämt för tillfället. Eller rättare sagt jag står inte ut med henne just nu då hon gjort endel saker som inte är okej. Jag gillar inte när någon behandlar mina barn orättvist och att vissa av dem inte räknas. Då blir jag sur som en lejonhona. Så morr på svärmor just nu. Annars är min svärmor väldigt trevlig att prata med och hon har många bra åsikter och mycket roligt att berätta. Men vissa saker har hon och jag väldigt olika åsikter om och det är väl så det ska vara kanske.

Nä nu ska här griljeras skinka, vår andra redan. Julskinkemackor är bland det godaste på julen. :-) Sen blir det Wallander här, lite sent kanske men så hade vi sovmorgon imorse och barnen kanske sover länge imorgon med.
Vi har ingen jättestress här för tillfället då vi är isolerade här hela dagen imorgon med. Spela spel och göra julgodis står på agendan och bara inte en massa av oss ligger och spyr så kan det nog bli mysigt trots magsjukan.

Ha det så bra vänner och en God Jul till er. *kram*

En bild på mitt stora hjärtegull. Vi testar vår kamera med lite olika inställningar. Anton har uppsatt i tofs så det är därför håret ser lite annorlunda ut. Han älskar att ha uppsatt hår.  Han är så underbar Anton. 3 år är en  underbar ålder om man ser förbi trotsen, han har så många kloka och roliga tankar. Vi skrattar så mycket han och jag och vi gosar så mycket. Han visar varje dag hur mycket han älskar mig och är inte sen att berätta det. Sötisen min.




Kommentarer
Postat av: carina

Klart du får gnälla hos mej jag gnäller ju till dej. Men gud vilken goding han är anton.

Fortsätt tänk att allt löser sig det gör det. kram

2009-12-20 @ 08:46:36
Postat av: Jenny Ölmebo

Neeeej vilken otur, förstår att allt känns jättejobbigt nu :(

stackare kramar om er massor

2009-12-21 @ 08:30:03
URL: http://familjenav6.blogspot.com
Postat av: Jenny Ölmebo

god jul!!

hoppas ni e friska nu

kraam

2009-12-23 @ 17:16:06
URL: http://familjenav6.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0