Vi njuter av jullovet!

Ja här njuts det nästan för mycket av att bara vara lediga. Varken jag eller Harald pluggar ett dugg utan det blir efter nyår. Vi har kommit in i ett riktigt slappis beteende, där vi knappt kommer ur pyjamasen förrens vid 10-tiden. Frukost som annars här brukar serveras runt 7-snåret brukar inte intas förrens runt 9.30 nån gång nu.

Det är alldeles ljuvligt men måste nog snart ändras om. Den 8 januari drar skola igång igen och då gäller det att inte försova sig. Vi har en massa saker innan dess som måste lösas men varje dag så känns det som att; nä vi tar det imorgon istället. Varför göra saker idag som du kan göra imorgon istället?
Nä det går inte skjuta upp saker längre, vi måste fixa våra bilproblem. Vi måste bestämma vad vi ska göra med previan som var med i olyckan med Harald. Den är ju skrot, kommer inte gå att reparera men det kan ju gå att plocka reservdelar som klarat sig ur den och sälja dem. Sen så måste vi köra den till skroten. Det känns ju jävligt surt att köra bort 30 000 kr till skroten utan att fått nått för dem men vi är glada att det var en relativt billig bil vi köpt iallafall. Det känns jobbigt att behöva åka upp till Ekshärad för att fixa det med, tid är något vi inte gillar att slösa på trista saker. Jag är lite nervös för att se bilen med och se i vilket dåligt skick den är i och veta att det kunde gått så illa för Harald.
Sen så måste vi laga upp min isbil, den är superkall, så jag kan ta mig till skolan och vi måste även bestämma vad vi ska göra med vår andra previa som står på verkstan. Inte heller den är något att ha. Vi har hittat en annan bil av intresse som skulle passa oss jättebra. Kruxet är att den befinner sig i Örebro och då ska vi ta oss dit. Jag vill inte att Harald åker själv utan jag ska med men jag vill inte heller köra någon annans bil hem, vi lånar nog svärmors. Utan då vill jag att nån följer med mig och Harald. Jaja det ordnar sig nog imorgon. :-D

Julen har iallafall varit supermysig. Det var underbart att träffa våra familjer och äta gott och ha det mysigt. Barnen var hel nöjda med sina julklappar och har lekt en massa med dem. Vi var hemma hos oss och firade som vanligt, jätteskönt att vara hemma och barnen har alla sina leksaker. Vi körde knyt som vanligt, en massa god mat. Även om jag mest äter räkomelett och inte är så förtjust i julmat så var det många andra som gillade den. :-)

Juldagen tillbringades hemma hos svärmor där Haralds brorsa befann sig och även hans syster med familj. Kusinerna lekte en massa och vi käkade mat och tölade i timmar. Vi hade sån tur att vi blev hämtade av H´s systers gubbe i deras bil som är 9-sitsig. :-)

På annandagjul befann vi oss återigen hemma och då kom min mamma, mina 2 systrar, ena systerns gubbe och min lilla goa systerson. Mamma hade lagat mat och tagit med sig hit. Så snällt och så gott. Vi brukar annars alltid vara uppe i Forshaga hos mamma på annandagen men i år kunde vi ju inte ta oss dit.

Annars har det varit lite skridskoåkning, så glad att de spolat banan här borta hos oss, det har även hunnits med pulkaåkning. Ja det funkar bra än så länge att inte ha bil men sen blir det svårt när skolan börjar. Vi har haft snäll familj och har snälla vänner som kommer till oss istället. :-)
På nyår skulle vi ha varit iväg till våra vänner men snälla som de är så kommer de istället till oss. Jag är så tacksam men det känns som vi får krångla med alla.

Tänkte lägga in lite bilder från de senaste dagarna. :-)

Sötisen Cornelia på julafton.



Sötis Gabriel, de var tvungna att ställa upp på kort när de fått julklappar. :-D


Sen prins Martin, gosegubben min.


Amanda, sötissessan.


Sist men inte minst, gosefisen Anton, min kramis.


Lite bilder från skridskoåkningen.




Cornelia fick istället för att åka sitta och titta på i kärran och det var med skoj.



Nu blir det att kika lite på Heroes här innan det är dags att kojsa. Ska försöka pallra mig upp tidigt imorgon så jag hinner städa lite innan våra vänner kommer på lunch. Harald ska iväg på sjukgymnastik med för sin onda nacke och senare på eftermiddagen/kvällen ska vi se om det är öppet för svinisvaccination. Cornelia och Anton ska ha sin andra spruta nu.

Söv gött. *kram*

Kommentarer
Postat av: Duracellmamman

Så mysigt Ni har det nu på jullovet!!



Önskar Dig & Din familj ett riktigt Gott Nytt År!



Varma kramar!

2009-12-31 @ 03:34:48
URL: http://www.duracellmamman.se
Postat av: jenny Ölmebo

(¯`'·.¸♥ Gott Nytt År ♥¸.·'´¯)

2009-12-31 @ 14:03:35
URL: http://familjenav6.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0