Allt lugnt än så länge.

Ja denna dagen har väl varit mindre rolig. Anton började spy en massa igen och fick inte behålla någonting. Tillslut var han som en liten trasa här hemma som inte orkade gå något själv utan han ville bli buren överallt. Inte kunde han sitta still i soffan heller medans vi grejade utan skulle vara med.
Tillslut började vi bli lite oroliga för honom  här hemma för han blev blek om nosen så vi bestämde oss för att det var dags att börja ge vätskeersättning till honom. Så under stor del av eftermiddagen och kvällen så fick han en tesked vätskeersättning var femte minut och detta har han fått behålla allting av än så länge. Nu sussar han gott sen någon timme tillbaka. Sista gången han spydde var vid fyra tiden.

Så håll tummarna för att det värsta är över för honom och att han imorgon kommer kunna få behålla dryck och lite mat. Sen så får ni gärna hålla tummarna att vi alla inte ligger sjuka i detta.

Denna dag har varit rätt lugn fast möe att göra på samma gång. En väldans massa tvätt så det är ju bra tur att man har egen maskin. Fick ju tvätta en massa sängkläder och täcken plus att vi har fulla tvättkorgar ständigt. Det blir en heldel tvätt när vi är så många.

Måste säga stort Tack till svärmor som åkte och handlade åt oss idag och vågade sig in med varorna. Skönt att inte behöva ge sig ut till affären och för alla på affären så var det skönt att inte jag eller gubben åkte dit. Vet ju inte om vi smittar.

Nu bowlar gubben här på wiin och jag ska nog joina honom en liten stund, sen måste jag väcka Cornelia och ge henna mat. Eller precis när jag skrivit så börjar hon röra på sig, hon kände nog att jag ville ha henne nu eller så är hon bara hungrig.

Ha en fortsatt trevlig kväll allihopa. *kram*

Kommentarer
Postat av: Jenny

usch usch :( lilla lilla grabben då :(

hoppas han e bättre imorgon .



kram på er alla



Mm det där med ständigt tvätt känner jag igen :S

2009-01-02 @ 00:06:17
URL: http://familjenav6.blogspot.com
Postat av: Karin79

Härligt att svärmor kunde hjälpa till den här gången (du vet vad jag menar).



Håller alla tummar för att Anton inte spyr mer och att ingen smittats.



KRAM!

2009-01-02 @ 11:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0