Äntligen bestämt mig angående sovrummet.

Det blir inget dataskåp. Efter en massa velande och mätande fram och tillbaka så kom vi fram till att det kanske inte blir så bra med ett dataskåp. I vårt sovrum har vi bara ett fönster och det sitter så till att om vi ställer ett skåp efter den enda vägg vi kan ställa ett skåp på så täcker det endel av fönstret vilket kommer resultera i att det känns mörkare och trängre i rummet.

Det mest praktiska hade ju varit att ha ett dataskåp men man ska känna att det känns bra med. Jag vill att det ska kännas mer öppet och det kanske är viktigare än att man gömmer en skärm till datorn.
Så nu har vi bestämt oss för ett skrivbord där ändå, som jag var så emot först.
Detta skrivbord blir det nog då det passar bra in i stilen i sovrummet.

Från ikea, som de flesta av våra möbler är ifrån. Men de har ju så bra möbler till vettiga priser. Sen ovanför skrivbordet blir det nog två lackhyllor som man kan ha lite saker på. Nice, nice. :-)

Idag tömde vi datarummet på prylar och la allt i vardagsrummet och eftersom det inte kan förvaras där så blev vi  tvugna att ta hand om det direkt. Så härligt det kändes. Åkte förbi tippen idag med. Tänk vad bra det kan kännas att göra sig av med saker.

Nu på eftermiddagen var det det vanliga racet med som man har varje dag. Rensa lite kläder med från Anton, vad trött jag är på många av hans kläder. Har ju sett både Gabriel och Martin i dem. Vissa av kläderna i den storleken har en väns son haft med så Anton är nummer fyra som har dem och de börjar bli slitna och de som inte är direkt slitna är inte lika mjuka och härliga som de var nya. Men nu har jag rensat och nästa tisdag ska jag och en vän iväg på en shoppingrunda och då ska jag införskaffa lite nytt åt honom. Ska ner till stan på onsdag med och då kanske det slinker ner lite till. Ser fram emot att ta ett par shoppingturer med goa vänner. Precis det jag längtade så efter när vi hade magsjukan.

Nu ikväll ska jag försöka städa upp lite mer här så det inte ser ut som ett bombnedslag här. Man får ju skämmas. Imorgon ska jag med Martin till doktorn och ta allergiprover. Ska bli skönt att se om han är allergisk mot något. Han har ju reagerat lite på pälsdjur, ja vi tror det var det han reagerade på. Sen så har han lite tyngre med andningen vid förkylning och ansträngning så doktorn har funderat på astma så vi ska kolla upp det med. Väntar bara på tid. Hoppas att vi får något som kan hjälpa honom. Han har ju haft ett par kruppanfall varav ett var hemskt. Då fick vi åka till akuten för att han hade så svårt att andas. Usch vad rädd man var då. Min mamma har astma och hon tycker att Martin låter misstänkt.

Nä dags att lyfta på rumpan ifrån denna soffa och göra något. :-)
*kram*

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja det är verkligen jättekul :)

Men du.. Det har jag helt missat, att ni har gift er! :)

Då får jag säga tuuusen grattis i efterskott ^^



Vi ska gifta oss borgligt, nere på FORUM i stan :)

Så det e bara jag och mattias och min bror och hans bror som ska vara vittnen. och sen en kompis som efotograf och en väninna.

sen tar vi släkten hemma med bröllopsfikat, [ bröllopstårta och kaffe ]



:)





Skönt att ni har bestämt er med sovrummet :)

kraam

2009-01-14 @ 23:58:41
URL: http://familjenav6.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Men det blir väl jättefint med det skrivbordet, passar verkligen bra in i er stil!

2009-01-15 @ 08:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0