Cornelia 1 månad idag!

Ja jisses så tiden springer iväg för en. Tyckte inte alls det var länge sedan som jag gick och väntade på att det skulle sätta igång och hur jag tyckte tiden stod still. Men nu är sessan en hel månad. Min gosegumma som just nu ligger och sussar så gott fastän jag helst vill att hon ska vakna annars så sover hon nog inte lika bra inatt.
Får ta och byta blöja på henne, det brukar göra susen och det behövs med. :-)



Idag har det varit en bra dag, härligt som busen. Ingen har spytt idag och det känns superskönt. Martin mådde väldigt bra idag och var en pigg liten herre.



Jag hoppas så att detta var det sista i vår magsjukehistoria och att jag nu kan lämna den bakom mig och gå mot friskare tider. Dock så fick min mamma mig på mindre gott humör när jag prata med henne. Vet inte varför hon alltid måste berätta saker jag inte vill höra, lite finkänsla tack.
Idag berätta hon om en arbetskamrat till henne som hade haft magsjukan och hon hade med många barn. De hade smittat runt varandra och haft magsjukan i 1 månad. :-(
Precis vad jag inte ville höra efter att ha haft magsjukan här hemma i en veckas tid. Nä jag ska försöka förtränga det där, det kommer inte hända oss.

Vi har på allvar börjat med datarummet/Cornelias rum idag. Men just nu syns det inget av att det en gång ska bli ett fint barnrum. Det råder kaos på högsta nivå här hemma ljust nu. När man börjar rota i saker och sortera så blir det mycket saker på olika platser där de helst inte ska vara. Men vi ska fortsätta imorgon, det är så skönt att det är på gång iallafall. Nu blir det lite Höök här på tvn innan vi ska ta och sluta våra ögon och förhoppningsvis sova gott.

Nu har min lilla argbigga vaknat, ja hon är inte så förtjust att vakna och inte vara hos mig. Sov så gott. *kram*

Kommentarer
Postat av: Annika

Oj vad tiden går fort!!! Så söööööööööt hon är!!!!

2009-01-09 @ 01:37:44
URL: http://duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0