Fortsatt karantän!

Allt verkade så bra, ingen mer än Anton hade spytt på tredje dygnet efter hans sista spya, nästan så man vågade ropa hej.
Men det ska man ju aldrig för vad hände. Imorse vid sex-tiden kommer Amanda ner för att berätta att hon mådde illa, hon hann aldrig berätta det innan hon spydde, stackars lillgumman. Efter det har det blivit ett par gånger till. Ett tag efter att Amanda börjat var det dags för nummer två att insjukna, Gabriel. Det har varit endel skurande här för gubben imorse för jag har legat i sängen och mått jätteilla, inte spytt än och mår lite bättre nu så vi får se hur det utvecklar sig.

Det är så otroligt tråkigt att vi var tvugna att få detta nu under jullovet, ja det är ju aldrig kul att få det. Men vi hade ju så mycket skoj inplanerat. Leklandet, badhuset, skridskor, ev bowling och att vi hade planerat att träffa lite olika vänner till oss nu under jullovet när alla var lediga. Fasiken alltså. Både barnen och vi vuxna hade längtat efter detta massor då vardagen är så hektisk annars.
Visst kommer vi ta tag och göra allt detta sen när vi är friska men då har vi ju bara helgerna på oss.

Idag ska jag och gubben försöka ta tag i datarummet lite mer, få ut lite möbler på blocket och rensa, rensa, rensa. Ja vi hoppas vi hinner lite och sen hoppas jag att barnen blir piggare och inte spyr så mycket mer så kanske man kan ta sig ut i trädgården iallafall, bara för ett par minuter åtminstone. Skönt att ha egen trädgård, den är guld värd. Och där smittar vi ingen heller. :-)

Lägger in en bild på min Amanda när hon var 3 år, kan inte fatta att tjejen redan är 9½ år. Vart tog tiden vägen.
Det är inte världens bästa kvalitet på bilden för den är inscannad. Men söt är hon min älskling.


Nä dags att påbörja dagens sysslor så man kan slappa ikväll. Ta hand om er allihopa och jag hoppas ingen av er är sjuka. *kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0