Ger upp!

Någon som vill byta liv med mig för ett tag? Orkar inte mer, det suger verkligen nu. Började nu i eftermiddag få upp hoppet igen om att snart kanske få ge mig ut i den sociala världen igen. Få se andra ställen än detta hus som för tillfället känns som ett fängelse, få se lite andra folk. Men icke sa nicke.
Hela dagen var lugn, Anton spydde inte, mådde bra och var glad. Vi var ut på en prommenad, så otroligt härligt att få andas frisk luft.
Kom hem fixa middag och sen umgicks och hade det trevligt. Så för ett litet tag sedan så berättar Martin att han hade ont i magen. Jag la Anton då men hörde det och visste direkt att nu är det kört. Jepp, tog väl högst 2 minuter så spydde han. F..n! Känner mig pissless på detta nu. Egentligen är det ju inte synd om mig som är frisk nu utan barnen som spyr men jag orkar verkligen inte. Ja ingen av oss gör det längre. Barnen längtar till leklandet eller att bara få leka med någon kompis och jag längtar efter att få träffa familjen och vännerna och ta en shoppingtur men nu så blir det ytterligare ett par dagar här hemma. Ja man vet ju inte när Martin slutar spy, 2 gånger har han hunnit med än och vem vet om det bara är början. Nu ligger han iallafall i sin säng och jag hoppas han får sova gott.

Är det någon av er som haft rundgång på magsjukan? Jag är så livrädd för att vi som haft det ska bli smittade igen och så smittar vi de andra igen, ja att det aldrig tar slut.

Nä detta var ett bittert inlägg från en bitter tant. Martin var så söt efter han hade spytt. Han berätta att när han och Gabriel blev stora skulle de bli trollkarlar och trolla bort alla sjukdomar. Detta ser jag fram emot en heldel. :-)

Nu ska jag ta och sätta mig framför tvn och se på något som får mig att glömma allt vad magsjukor heter sen hoppas jag att vi vaknar upp till en ny och bättre dag. *kram*

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Men kära nån! Martin också? Läste på någon vårdsida på internet att man har ett visst skydd några dagar/ett tag efter man har haft magsjuka, så förhoppningsvis påverkas inte de av er som har haft det nyss. Letade efter den sidan nu, men självklart så hittar jag den inte nu.

Och jag säger det igen - behöver ni hjälp med något som ex handling är det bara att säga till!



Krya på er! Kram U

2009-01-06 @ 21:21:22
Postat av: Annika

Inget kul. men nej... inte vill jag byta just nu!! Men annars går det bra :-D



2009-01-07 @ 01:00:20
URL: http://duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0