God kväll!

Ja så är även denna dag till ända, dagarna går fort. Önskar att man inte behövde sova för då kanske jag skulle hinna ikapp med allt jag har att göra.

Idag var det dags för dagis igen efter jullovet. Alla grabbarna längtade. När vi kom dit så blev Anton lite reserverad och ville helst bli buren men jag fixar inte att bära både han och Cornelia, Men det gick bra att jag tog honom i handen istället. Han ville att jag skulle stanna lite så jag var där med han tills han blev lite varm i kläderna och började leka med sina kompisar.

När alla barnen, ja förutom Cornelia var borta från hemmet så städades det en massa här. Idag tömde vi bokhyllorna i datarummet, vissa böcker har vi fått in i en garderob, böcker som jag vill läsa men som sedan kommer skänkas till solareturen ev nån ut på tradera. Vissa böcker som jag gillar att läsa fler gånger kommer arkiveras på vinden ett tag. När väl böckerna var utrensade så fyllde vi bilen med en massa skräp och körde till tippen. Så härligt att bli av med det.
Jag längtar mer och mer nu efter att få åka och köpa färg och tapeter till Cornelias rum och möbler. Ja allt. Det ska bli underbart.

När barnen kom hem så var det lite handling och matlagning som stod på agendan. Köra Amanda till karaten och få barnen i säng. Sen har jag och Cornelia kikat på stjärnorna på slottet med Jonas Gardell som jag spela in i lördags. Jag gillar det programmet av någon anledning. Gubben har fortsätt att greja inne i datarummet. Men nu har han fått tagit över sessan som inte är lika glad åt det som han är.

Jag har äntligen hittat ett dataskåp som jag vill ha, vi ska ha det i sovrummet så vi kan stuva in datorn i den och stänga dörrarna. Jag vill helst inte ha datorn alls i sovrummet då jag tycker det blir ett störande objekt som stör ron i rummet. Men nu har vi ingen annanstans att ha datorn. Men då vill jag gömma den så mycket som möjligt. Dessvärre så finns dataskåpet i Stockholm, hitta det på blocket. Affärerna här har inget sånt som jag är ute efter. Det måste ju gå i stil med den andra inredningen i rummet. Men orkar man verkligen åka till Stockholm för att köpa ett dataskåp. Ja det tåls att fundera på.

Nä nu ska jag ta och pysa i säng här strax. Upp tidigt imorgon. Vet inte vad jag och grabbarna och Cornelia ska hitta på imorgon medans Amanda är på skolan och gubben på jobbet men det blir nog att ta det lite lugnt. Sen ska jag ut och gå med en kär vän, det ska bli mycket trevligt.

Sov så gott. *kram*

Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt när man hittar ngt man vill ha :)

Hopaps allt är med er nu och att Denna magsjuka ej kommer tebax ngt mer nu.

Stor kram till er :)

2009-01-13 @ 10:40:43
URL: http://familjenav6.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Nämen det var roligt, bara 2 månader emellan :-) Men du har ju en liten plutta också, det kan vara tufft ibland kan jag tänka mig. Jag tycker det räcker med Anthon när han sätter igång ;-) Vi har ju dessutom 2 stora barn, 12 & 15 år gamla så dom hjälper ju till mycket med Anthon, dom är guld värda när man själv känner att man kanske inte orkar ibland. Brukar du sälja mycket på tradera? Jag tycker det är jätteskoj med tradera och säljer en hel del där. Ha en bra kväll nu! Kram

2009-01-13 @ 21:40:14
URL: http://windstorm.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Vi har ute ett dataskåp perfect för sovrummet på Blocket ;-) Leta efter sekretären ALVA under Älvsborg ;-)



Wordpress är inte alls krångligt, om du inte har gartisversionen. Min ligger ju på ett webbhotel, kostar inte allför mycket o super bra service, läs mer om dem på www.surftown.se



Kramis

2009-01-13 @ 23:12:50
URL: http://duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0