Härliga Lördag!

Idag har det varit en mycket trevlig dag.
Förmiddagen gick åt till att städa, umgås med barnen, färga håret och fixa lunch. Tiden går så fruktansvärt fort, det är helt sjukt, man hinner inte allt man vill hinna på långa vägar. Det är fortfarande kaos hemma, tar nog ett bra tag innan det blir helt som jag vill.

Idag fixa vi iallafall Antons kläder, han har växt på bra grabben, tog fram större storlek men det fanns ju så mycket där jag inte gillar längre och även om jag rensa massor finns där massor kvar. Men det är kläder från tre andra grabbar så det blir ju endel.
Men något nytt ska han ju få. Idag var han så söt min prins.


Fick vår bäddsoffa såld idag med, la ut den inatt och det gick fort som busen tills den var borta. De fick den för fyndpris. Nu hoppas vi bara på att någon vill köpa vårt gamla skrivbord och köksbord snart annars kör vi det till solareturen.

Till veckan har jag tänkt mig iväg och köpa färg till fönster och väggar i Cornelias rum och kika på tapeter. Har ju bara nästan bestämt mig.

Senare på eftermiddagen fick vi besök av en familj vi lärt känna här på området. De är verkligen så gulliga och goa, det var jättetrevligt att ses, var ett par veckor sen senast. Barnen lekte och vi vuxna satt och töla. Anton var så go också han klappa P på håret och gav han en puss på huvudet och även S fick en massa kramar och pussar.
Vi gjorde upp att nu får vi ta och ses snart igen, käka lite middag ihop.
Det är ju verkligen bästa sättet att umgås på. Käka lite gott och sitta och prata eller spela något spel. Ja jag känner mig glad när jag får träffa vänner, det är väldigt viktigt i mitt liv.

Nu sitter jag här och skriver medans jag kikar på körslaget. Amanda hejjar på Eric och jag som är väldigt svag för Mika gillade ju Eric idag med. :-)

Nä nu ska jag ta Cornelia för gubben och Amanda ska ta och spela kasta gris här. Lika bra att jag inte är med för jag brukar alltid vinna det av någon anledning så de tycker nog inte det är så kul att ha med mig.

Vad har ni haft för er denna lördag?

*kram*

Kommentarer
Postat av: Duracellmamman

Vilken mysig dag!!!



Så söt hon är på bilden!! Ja du, orkar inte ens tänka på vad vi har gjort idag... mest värjt oss ifrån naturkatastrofer typ;-)



Massa kramar!!!

2009-01-18 @ 02:45:44
URL: http://duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0