Ibland är allt bara piss och idag är en sån dag!

Igår när jag skrev mitt inlägg så hoppades jag ju att natten skulle bli lugn men den har ju varit allt annat än det och jag orkar inte mer. Har försökt att se ljust på magsjuketiden och att vi snart ska vara friska men nu ger jag upp. Nu känns det som vi aldrig kommer ur detta och jag känner mig bara så less. Behöver nog skriva av mig för att inte gå upp i atomer. Fasiken alltså vad är detta.
Igårkväll så ringde vi iallafall till sjukvårdsupplysningen då det var rött i Antons blöja när vi bytte den. Ett tydligt tecken på att han börjar bli uttorkad trots all vätskeersättnig. Vi fick då rådet att ge honom saft var femte minut och dubbeldos mot innan. Så skulle vi göra i två timmar och se ifall han kissade då detta var jätteviktigt. Han hade inte kissat efter två timmar så vi ringde tillbaka. Men i och med att han var såpass pigg behövde vi inte åka in utan skulle nu ge honom vätska en gång i halvminuten i en halvtimme, vila en kvart och sen upprepa detta igen. Efter två gånger iallafall så hade han kissat i blöjan och vi var två trötta föräldrar som var överlycklig för det lilla kisset i blöjan. :-)

Nu tänkte vi iallafall sova en stund innan det blev morgon. Tror ni inte då att Cornelia har vaknat och har världens största pigga fina ögon. Jodå, ingen blund för denna mamman på en stund. Men gubben fick iallafall sova lite. Jag klarar mig bättre på lite sömn än vad han gör.

När morgonen väl blivit förmiddag och vi kvicknar till lite är det dags för frukost, Anton tar ett bett på en macka och kräks direkt. Fasiken, fasiken. Jag har nog sagt det ordet många gånger den sista tiden.Börja om från början igen. Saft var femte minut, två teskedar i taget. Kan ju säga att vi är fullt upptagna men vi turas iallafall om att springa med saften. Nu har han iallafall presterat två kissblöjor och inte spytt så han är inte uttorkad tack och lov. Detta är den värsta magsjuka vi haft någonsin. 6:e dagen för Anton, spytt fem dagar av dem.

Amanda och Gabriel mår iallafall mycket bättre idag och har fått behålla vätska och det lilla de ätit. Måtte detta vara det sista men jag tvivlar.

Idag har vi endel grejer att ta tag i som blivit liggande och sen ska vi försöka bringa lite ordning uppe hos barnen. Samt fortsätta med det eviga datarummet. Jag längtar så tills det är borta. Vi tar lite varje dag tycker jag men kommer ingen vart, man blir hela tiden avbruten av något barn som vill ha hjälp med något.
Vi skulle behöva en dag bara jag och gubben så vi kunde röja. Någon som vill låna 5 barn varav 3 är magsjuka?

Nä nu är det en liten gumma som är ledsen här. Ha det så bra. *kram*

Kommentarer
Postat av: Werali

Stackare!! Detta är ju inte mänskligt! Förtår att du är less vännen! Tänker på er och skickar en stor hög med styrkekramar. Hoppas ni frisknar till snart!

2009-01-05 @ 14:04:44
URL: http://www.werali.se
Postat av: jenny

ååh vad jobbigt för er och barnen :(

kramar er alla

2009-01-05 @ 14:07:25
URL: http://familjenav6.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Näe har det inte gett sig än!?!? Säg till om ni behöver något handlat så fixar vi det åt er.

KRAM

2009-01-05 @ 14:41:33
Postat av: Pia

Ujuj....ni har det inte lätt just nu:( Vilken mardröm! förstår att det tar ordenligt på krafterna! skickar en massa styrkekramar

2009-01-05 @ 20:39:41
Postat av: Annika

Hur är det nu då?? Har det lugnat sig Gumman??!

2009-01-06 @ 00:58:03
URL: http://duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0