Imorgon = vardag!

Ja så har dagen kommit tillslut, dagen då vår hemmatid tagit slut och det är dags att återgå till vardagen med jobb, skola och dagis. Vi har varit hemma sedan 19 december allihopa så det är länge.
Barnen längtar efter skola och dagis nu och få träffa sina kompisar, det blir nog bra för dem. Jag och Cornelia ska vara hemma själv för första gången, ja om man inte räknar en gång när gubben var ner till sin mamma med de andra barnen men nä det räknas inte.

Ska försöka ta och packa iordning allt som ska med imorgon nu så jag slipper springa omkring som en yr höna imorgon och glömma hälften.


Jag hoppas på fint väder imorgon med så jag och Cornelia kan ta oss en långprommenad när grabbarna är lämnade.

Idag har vi haft besök av min kära moder, syster och hennes gubbe. Suttit och tölat ett litet tag. Anton var inte på sitt mest strålande humör utan visade upp sin allra sämsta sida. Trotsig som sjutton för allting. Men efter ett bra tag så blev han sitt glada charmiga jag igen. De sista två dagarna har han fått en del utbrott och man blir helt matt efter en hel dag med dem. Jag längtar tills han kommer ur denna trotsperiod. Minns Martin i den åldern, han var inte så rolig han heller alla gånger och kunde få hemska utbrott. Men de är borta nu och jag saknar dem inte. Men både Martin och Anton är lika där, det ska vara på deras sätt allting och ibland kan man inte få precis som man vill. Och ibland så säger de inte vad de vill utan blir arga direkt och man står där och förstår ingenting.
Men som sagt jag tror att Anton kommer sluta med den där trotsen snart, det gjorde ju Martin. Goseungar, det är ju bra att ha en egen vilja.

Nä nu ska här plockas iordning för imorgon och sen ska sängen hittas här hemma.
Ha en fortsatt trevlig kväll. *kram*

Kommentarer
Postat av: Jenny

hihih vi har oxå lagt fram och ordna allt tills imorgon bitti ^^ så gött å slippa göra det på morgonen. Ja jag hoppas på fint väder så man kan gå ut å gå.

Ska vi ta en prommis ngn dag tillsammans?



Tuusen tack för awarden! Jag gav dig den tillbaka för du har en otroligt bra skriven och härlig blogg!

Kraaam

2009-01-11 @ 21:39:48
URL: http://familjenav6.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Hej! var inne lite här och kika och fick syn på en sådan söt liten långhårig Anton ;-) hur gammal är han? Har själv en söt liten långhårig Anthon som blir tre år i sommar. Ha en bra kväll!

2009-01-12 @ 20:49:46
URL: http://windstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0