Leklandet!

Idag har jag varit trött, ja tröttare än på länge. Det var ingen bra natt inatt. Först och främst så kom jag inte i säng förrens runt 2 tiden. Jag och gubben satt och spela tv-spel så jag får ju skylla mig själv. Ville bara klara banan först annars så skulle inte spelet sparas och man fick börja om från början. Mycket dåligt.

Sen så vakna Anton under natten och kom till våran säng. Där envisades han ett tag på att ligga på mitt hår, grr. Det är helt omöjligt att kunna sova då. Tillslut så flytta han iallafall på sig men då vakna Cornelia och ville äta. Hon gråter inget eller så men vill äta och jag har lite svårt att sova då för man ligger inte i bekvämaste ställningen. Men men ett par timmars sömn blev det och hade nog räckt om jag inte hade haft denna hemska huvudvärk. Varför har den kommit tillbaka?

Just idag längtar jag tills Cornelia och Anton är i Martins ålder och uppåt, de tre större sover i sina sängar hela nätterna och det är så skönt. Men samtidigt vill jag inte att tiden ska gå allt för fort, bara lite halvfort. Det finns så mycket att se fram emot och så mycket som jag vill göra.

På förmiddagen så fortsatte vi att röja, vart gör man av två bokhyllor med böcker? Vissa ska arkiveras ett tag, endel måste få plats någonstanns för de vill jag läsa. Vissa ska till solareturen och endel kastas.  Eftersom det ska bli Cornelias rum så ska inte hon behöva ha alla våra böcker där inne men vi har ingen annan plats, hmm lite svårt att lösa det där. Vi funderar som busen här.

Sen efter lunch var det dags för leklandet. Barnen var förväntansfulla. Det var stort, bullrigt och ett paradis för barn. I 3 timmar lekte de för fullt.  De var helt svettiga. Gubben fick med vara med och leka för Anton kunde ju inte gå omkring där själv. De har klättrat, åkt rutschbana, lekt i bollhav. Jag och Cornelia satt mest och slappade.


Måste få lägga in en bild på Cornelia och visa hur fin hon var i sin klänning som hon fick av Duracellmamman. Tack så jättemycket Annika, hon blev en riktig prinsessa i den och klänningen är underbar. :-)


Sorry att jag inte tagit bort röda ögon, har inte installerat det programmet än på nya datorn. En punkt på min lista.

Måste få visa ett kort på Anton med, han är så söt där med sitt långa, lockiga, härliga hår. Men även där har jag inte redigerat bort de röda ögonen. Kameran ska ju fixa sånt automatiskt men det funkar inte riktigt.


Nä nu ska jag och gubben ta och kika på någon film här. Det är nog det enda jag orkar ikväll, får ta ett ryck hemma imorgon.

Ha en fortsatt trevlig kväll. *kram*

Kommentarer
Postat av: Karin79

Hej vännen!



Tack för ditt SMS. Jag tycker också att vi ska ses snart! Får liksom en sådan längtan efter dig! Kan det kallas Caritaabstinens?:) Härligt att barnen hade så kul på Leklandet. Jag har inte varit där än, men kommer säkert göra ett besök framöver. Nu hoppas jag att din huvudvärk släpper. OMGÅENDE.



Många kramar Karin

2009-01-11 @ 09:19:03
Postat av: Duracellmamman

Härlig dag Ni fick!!! Så söt hon var i klänningen!!!



Önskar Dig en UNDERBAR söndag!!!



Kramis!!

2009-01-11 @ 13:20:02
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Duracellmamman

Du har fått en Award inne hos Mig!!



Kramis

2009-01-11 @ 20:37:38
URL: http://duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0