Lösviktsgodissnusket!

Har irriterat mig så på en sak länge nu och kom och tänka på det idag igen då vi köpte lite lösgodis inför Let´s dance. Och det jag irriterat mig på är de som smakar på lösgodiset i affären och tar upp godisen med händerna.
Skäms på er.

Jag har sagt till mina barn att man absolut inte får smaka på godisen i affären utan att man måste betala först och jag har även sagt att man inte får plocka i godisen med fingrarna för att det kan komma smuts i godisen då och det vill inte andra ha.

Tror ni inte då att det kommer en gubbj(censur)l och plockar en godis i från en låda. Han tittar på mig och blinkar med ögat och säger att han bara ska smaka lite och det får man. Jag blir så jäkla paff så jag kommer inte för mig att säga någonting vilket jag blir sur på nu. Han tar inte upp godisen med skeden heller utan med sina fingrar. Blä, vem vet vart han haft dem, äckelgubbe.

Barnen vart helt paffa och sa att så får man väl inte göra. Vad ska de tro? Men tack och lov så lyssnar de på mig och gör inte så. Anton har väl försökt någon gång när man går förbi men han är ju 2 år och vi tar alltid bort honom därifrån, han skulle aldrig få göra det.

Nä jag förväntar mig faktiskt mer av vuxna människor. Visst att jag förstår att man kanske vill provsmaka någon sort man funderar på att köpa om man gillar den eller ej. Men att bara gå förbi och norpa sig en godis och sen inte handla något.
Inte acceptabelt.

Sitter här och slökikar på Let´s dance. Vet inte vad jag tycker än men det blir nog att jag kommer se det för Amanda vill väldigt gärna se det. Annars längtar jag efter att se klart sista avsnittet av Höök nu ikväll och jag längtar tills Cornelia vill somna för hon har varit vaken väldigt mycket och bara sovit korta stunder nu under eftermiddag och kväll och det när hon legat och tuttat på mig. Och jag orkar inte det hur många timmar som helst.
Mina leder har blivit kassa igen, så jag måste ta tag i att ringa reumatologen igen och få tid snart. Kanske prova någon ny medicin men då måste jag sluta amma. Mina leder måste bli bra innan jag börjar skolan igen.

Det är då sjutton att jag ska få ont i lederna igen, jag som mått så bra i dem i höstas. Saknade inte värken ett dugg. Känns lite deppigt men jag ska bli symtomfri igen från denna j...a sjukdom. Många svordomar det blev idag, men de är lite censurerade iallafall. Annars låter det ju inte så fint. ;-)

Ha en fortsatt trevlig kväll. *kram*

Kommentarer
Postat av: jenny

Ja nej usch å fy vad äckligt, det håller jag med dig om :/

2009-01-09 @ 21:45:48
URL: http://familjenav6.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Har aldrig tänkt på lösgodissnusket förut, men det är ju faktiskt jätteäckligt! När vi handlade det sist så snattade Gabriella en godis för första gången. Upptäckte det först när vi var utanför, naturligtvis sa vi att detta var fel. Men hon hävdade bestämt att det inte var hon som tagit godiset, det var Alexandra! (låtsaskompisen) Svårt att hålla sig för skratt ibland. En liten parentes bara:-)

2009-01-10 @ 15:37:01
Postat av: Duracellmamman

Sånt där kan oxå reta gallfeber på mig!! Fast numera får inte ens Linus handla lösviktsgodis... för 8-9 månader sedan fick vi hela bunten en lättare form av matförgiftning efter att ha delat på en påse.



Efter att läkaren förklarat exakt vilka härliga bakterier som samlas bland lösgodiset, gav vi upp... never ever att vi utsätter oss för det igen!!



Hade Ni en härlig dag på leklandet??!



Massa kramar!!!

2009-01-10 @ 16:47:09
URL: http://duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0