Nu snart är julen borta!

Fick ett ryck här förut idag när jag började må bättre, kände att det var dags för julen att ge sig iväg nu. Har kännt att jag tyckt att granen och tomtarna tagit energi ifrån mig. Jag brukar känna så efter att nyår varit, då vill jag ut med det gamla och in med det nya.
Och idag tyckte jag det var dags att börja. Övertygade gubben om att idag är bästa dagen att börja då vi ändå bara måste vara hemma för sen när alla är friska vill vi inte vara hemma och städa utan då kommer vi nog lämna huset ganska snabbt och hitta på något skoj någon annanstans.
Men som sagt jag är inte klar än, gardiner ska bytas i sovrum och datarum och sen så har vi lite ljusstakar och stjärnor kvar men de får nog sitta ett par dagar till för de är så mysiga. Sen i köket så måste jag måla våra fönsterlampor först för de är i furu och ska bli vita. Hade önskat jag hittat några lampor att köpa dit men än så har jag inte gjort det.

Amanda är fortsatt dålig här hemma och får inte behålla någonting, hon har sett ut som ett spöke nu under eftermiddagen så nu kör vi med vätskeersättning på henne med. Avvaktade med det då hon tyckte det smakade så äckligt att hon kräktes av smaken imorse. Men nu har jag spetsat den med lite lite saft och smaken blev mer godkänd.
Gabriel har inte spytt något mer än den där enda gången och är piggare så jag hoppas så att han inte blir sjukare utan klarar sig bra. Anton har varit slö idag men petat i sig yttepytte med mat, dock så dricker han mer nu och får behålla det så jag känner mig nöjd. Äta kommer han göra så småningom.

Cornelia har varit väldigt gnölig idag och har endast varit lugn när hon legat hos mig och ätit. Tror inte hon blivit helt mätt för jag har inte haft lika mycket mjölk idag då jag inte orkat äta och druckit ordentligt när jag mått så dåligt. Men nu är hon lite nöjdare då hon fått lite ersättning medans jag samlar på mig mer mjölk. Har orkat äta och dricka nu så det borde bli bättre snart.

Ikväll blir det mer Höök för oss, orkade inte se klart filmen igår så nu har vi lite spännande film ikväll med. :-)

*kram*

Kommentarer
Postat av: Annika

Hoppas, hoppas att Ni nu är inne på sluttampen av kräksjukan... för visst har den varit hos Er alla nu?!?



Att plocka fram julen älskar jag, men ännu skönare är när man får ta bort den ;-D

2009-01-04 @ 20:09:57
URL: http://duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0