Paus!

Jisses så mycket bös man har egentligen. Nu är min egentid snart slut och jag kan ju säga att jag inte hunnit ett dugg av det jag tänkt mig hinna med. Men så är det alltid med mig, jag siktar högt när det gäller städningen och inser någonstanns efter vägen att hoppsan det tog visst lite mer tid än jag trodde. Jag har bara hunnit med endel av tvättstugan och inte ens den är klar på långa vägar.

Men jag kände att jag var tvungen med en liten paus nu för jag blev helt slut efter att ha stått där ett par timmar. Vår tvättstuga används till tvätt ( såklart ) och det är den biten jag brukar göra mest där inne. Sen används den också som förvaring för en massa bös som min gubbe slänger in där när han inte vet vart han ska göra av saker. Vilket nu tillslut har fått tvättstugan att svämma över. Den är ju inte så stor heller så det ser ju riktigt illa ut efter ett tag. Nu har jag städat ut allt hans bös och det befinner sig  numera på vardagsrumsgolvet vilket medfört att även det rummet ser ut som skrutt. Men han får en glad överraskning när han kommer hem. Han får sortera och har han ingen plats för sakerna får han kasta dem.


Jag vill inte ha en massa saker som inte har en given plats för då känner jag att min energi tar slut och jag tror starkt på att om det finns ett ställe där det ligger lite skräp så kommer det att dra till sig mer skräp. Detta fenomen har jag sett och upplevt hur många gånger som helst. Man lägger hellre papper och sånt där det redan finns saker än att lägga papper eller vad det nu är man lägger på en alldeles ren yta. Nä rena ytor är något jag eftersträvar ständigt för då känner jag att jag får energi till annat. Ju stökigare det blir detsto tröttare blir jag. Men nu hade jag fått nog av det rummet och nu måste det fixas till, sen är det bara att gå igenom rum för rum.

Bara Cornelias rum där det är lite för lite saker just nu, vilket är ett lyxproblem.

Nä dags att fortsätta här innan de kommer hem, tänkte hinna dammsuga där inne iallafall. När Anton och Cornelia kommer hem blir det lite svårare att hinna med. Men vi måste kämpa en heldel idag jag och gubben för imorgon kommer det hit ett par vänner till oss och då får det inte se ut så här.

*kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0