Pinsamt på Ikea!


Jepp det var precis vad det blev för gubben idag. Han stod där i kassan i godan ro, hade plockat till sig ett skrivbord och två hyllor och skulle just betala när han inser att han inte har med sig sitt kort. Just denna dag hade jag lånat det för att kunna lösa ut medicin på apoteket. Dumt av mig att låna det men jag hade lite dåligt med pengar på mitt kort och orkade inte föra över pengar utan det var smidigare att ta gubbens kort.
Men i slutändan blev det ju inte det.

Stackarn, vad lett det måste ha varit där i kön. Ja för det var ju andra bakom honom. Han ringer upp mig och säger att han nog får komma hem och hämta kortet och undrar om han ska lämna sakerna där och åka tillbaka direkt eller ifall vi skulle åka en annan gång. Men snäll som jag är så packar jag in mig och Cornelia i bilen och åker iväg till ikea. Går ju lite fortare än att han ska åka hem och dit igen. Ibland är det bra med två bilar. Nu är iallafall skrivbordet hemma och halvuppbyggt.

Idag fick vi även sålt våra två bokhyllor och en massa vägghyllor. La ut dem för fyndpris så de försvann direkt. Och då kände ju jag att man kanske skulle ha tagit mer för dem men det är ju inte lätt att veta vad folk är villiga att betala och vi ville ju verkligen bli av med dem. Ska ta och lägga ut skrivbord, soffa och köksmöbler med snart.

Var ju till doktorn idag med Martin för att göra allergitest på honom då han ska utredas för astma. De ville då börja med allergitest. Han har reagerat på pälsdjur vid två tillfällen men allergitestet idag visade ingen allergi på det men läkaren förklara att även om testet inte visade något så kan man ändå reagera ibland vid vissa tillfällen. Ja inget av det de testade gav någon reaktion så min kille är inte allergisk. Så nu ska vi gå vidare i utredningen. Martin är ganska tungandad vid förkylning och ansträngning. Vi fick iallafall med oss bricanyl hemma som han ska inhalera om han får det jobbigt med andningen. Denna skulle vi testa först och sen så får jag en telefontid så vi kan prata om hur vi ska gå vidare. Hoppas så att det ska hjälpa honom.
Vi har ju fått åka in akut när han haft svårt att andas och när han var lite yngre och blev förkyld så kräktes han alltid för han hosta så han inte fick luft och då kräktes han. Så har ingen av de andra barnen haft det.

Nä nu ska jag dra mig mot tvn och få lite nackmassage av gubben. Är väldigt stel i nacken idag så huvudet bultar igen.
Gubben tjatar på mig varje dag nu att jag ska ta och ringa reumatologen då mina leder är så kassa igen men jag har så svårt att få tummen ur och göra det. Vet att jag borde göra det så jag har chans att bli bättre innan skolan. Kommer nog få nån medicin att prova men jag antar att nästa medicin jag får är en som gör att jag inte kan amma mer. Det var tal på den innan jag blev gravid. Känner mig lite elak bara mot Cornelia om jag inte ska amma henne mer.

Ha en fortsatt trevlig kväll. *kram*

Kommentarer
Postat av: Duracellmamman

Oj ja såna incidenter har man ju varit med om... vill bara sjunka genom jorden...



kramis

2009-01-16 @ 01:51:31
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Jenny

oooh ja sånt e pinsamt :S

Så var det för min sambo med i affären :p

jag hade lånat hans kort :p så han fick traska hem och hämta det ^^



2009-01-16 @ 10:49:50
URL: http://familjenav6.blogspot.com
Postat av: Jenny

Tack för kommentaren :)

ja det kommer det bli, vi längtar som två tokar ^^

kraaaaam

2009-01-16 @ 10:50:54
URL: http://familjenav6.blogspot.com
Postat av: Duracellmamman

USA är ju ett lite krångligare land att flytta till, de har ju massa visumbestämmelser som är värsta garnnystanet. Så jag hade ju börjat vara med i deras greencard lotteri varje pr istället! För med det på fickan är ju allt lite smidigare!



Kramis

2009-01-16 @ 11:05:16
URL: http://duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0