Slappardag!

Inatt fick jag sova gott så gott som hela natten, mata sessan en två gånger bara och hon sussa lugnt vidare. Anton vakna sen vid en sex-tiden men vi fick han att somna om tack och lov. Sen slog han inte upp sina blå förrens vid nio, härligt.
Cornelia var nog rätt trött sen natten innan. Idag har hon sovit lite mer på dagen igen men jag hoppas att hon nu kommer vara vaken mer ikväll så att det inte blir en sån sen natt igen.

Idag har det inte hänt särskilt mycket här, grejat lite, tagit det väldigt lugnt. Anton är feberfri idag men var rätt snuvig på förmiddagen. Ibland behöver man riktiga slappar dagar. Det jobbigaste vi gjort var väl gubben som åkte och köpte färg och jag som vek tvätt. Barnen har lekt och spelat dator.

Jag har väl varit lite rastlös emellanåt då det inte är ofta som vi inte är uppbokade på en massa. Gubben föreslog en tur till ikea för att kolla efter en lampa men jag orkade inte, ja jag kan inte förstå det själv, brukar ju alltid vara pigg på ikea. Har egentligen endel som jag vill köpa in därifrån men det blir när Cornelias rum är färdigt.

Förhoppningsvis får vi tapeterna på måndag, imorgon börjar vi måla väggarna så nu är det på gång iallafall.
Annars så står det kalas för Martin på agendan och jag, Cornelia och Gabriel ska möta upp en vän på leklandet. Så kan Gabriel och hennes son leka medans vi fikar.  Passar mig perfekt.

Nu ska jag ta och kika lite på film med gubben här och mysa med Cornelia. Ha en fortsatt trevlig lördag. *kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0