Vi är friska!

Ja nu vågar jag nog nästan säga det. 2½ dygn sedan någon spydde, jag är överlycklig. Idag kan vi äntligen bege oss iväg hela familjen ut i samhället igen.
Det ska vi fira med ett besök hos bvc, dags att väga lillan. Ska bli spännande att se vad hon väger idag, hon känns allt tyngre för varje dag som går tycker jag.
Efter bvc ska vi åka vidare till någon leksaksaffär och inhandla present till Amandas kompis som har kalas imorgon.
Hennes mamma ringde hit och meddelade det igår och berättade att det skulle vara på leklandet. Kan ju säga att Amanda studsade av lycka här hemma när hon fick höra det. Både kalas och leklandet, vilken lycka.



Tänkte att vi andra med ska passa på att åka dit då också för killarna här lär annars bli lite avundsjuka då vi lovat dem leklandet på lovet också fick vi ju denna magsjukan from hell.
Idag är det fredag redan, kan inte förstå att veckorna rusar på, trots att vi varit instängda hemma ett tag.  Idag på förmiddagen måste vi fortsätta med datarummet för det är totalkaos här just nu. Det ligger saker överallt och detta ska ju bli ett fint rum snart som är lättstädat helst.

Barnen här hemma har spelat ett spel nu ett par dagar på wiin, The blob, och nu har jag med fastnat för det. Spelade lite igårkväll men jag klarade inte banan jag var på så jag blev lite ilsk och gav upp. Jag brukar annars inte fastna för spel så, gillar sportspelen till wiin men de är ju bra i träningssyfte med. Nä men The blob, är rätt skoj, blir nog lite spelande idag med. Men först röja och barnen måste först leka en bra stund på dagarna innan de får spela. En liten regel vi har här hemma, vi vill inte att de bara ska sitta vid datorn eller tv-spelet. Så i eftermiddag när vi kommer hem kanske spelandet startar. :-)

Nu har gubben och Anton kommit upp med, dags att dra upp de större barnen med annars blir det så sent i säng ikväll.
Ha en bra dag. *kram*

Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis till att äntligen bli friska:) Då kan vi ju ta och träffas ngn dag till veckan.

2009-01-09 @ 09:52:23
Postat av: Ulrika

Härligt att ni är friska!!! Vi följer gärna med till leklandet om ni fortfarande vill ha med oss:-) När har ni tänkt åka? Eventuellt kommer vi utan maken, han har nämligen en tenta nästa vecka.

2009-01-09 @ 10:14:51
Postat av: Pia

Vad skönt att ni äntligen är friska!! vart ligger leklandet nånstans?

2009-01-09 @ 15:16:36
Postat av: Duracellmamman

Så sköööööööööööööönt!!! Äntligen!!!

2009-01-10 @ 16:47:32
URL: http://duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0