Crasch och Pang!

Vilket åskoväder det blev idag. Härligt men ändå träligt.

Vi har tagit det rätt lugnt nu i två dagar, igår hade vi våra vänner Staffan och Karin här på fika. Lagomt jobbigt en sån varm dag som det var. Barnen badade en massa, ja de låg i poolen i flera timmar. Ett tag var det 6 st grabbar i poolen som lekte och hade skoj, härligt att se deras glädje. Att vatten kan va så kul. :-) Gabriel ville inte att det skulle ta slut och ville ha hit sina kompisar idag igen. Ja vi får göra om detta snart. :-) Förutom besöket så satt jag i skuggan och läste lite. Underbart. :-)

Gabriel och Martin har blivit så orädda för vatten med, de dyker och övar sina simtag. Ja poolen och simskolan är riktigt bra för dem. :-) Anton han älskar att åka hoppa omkring i sin simring och kvittra. :-) Snart kan jag bada med och det kommer jag absolut göra om vädret tillåter.

Här är en bild på Anton från förra året när han bada. Har varit dålig på att ta bilder i år, vilket det ska bli en ändring på snarast. :-)


Idag har vi varit och veckohandlat, inte det mest spännande man kan göra men skönt att ha en massa gott i kylen. :-)
Passa på att springa in på Lindex med för att se om de fått in något nytt och det hade de ju sen senast jag var där. Köpte 2 par mysiga plyschbyxor till Anton och till Cornelia. Sen så hade de fått in mysiga plyschtunikor i bamseserien som jag köpte till Cornelia. :-)

På eftermiddagen kom våra goa grannar över och vi grillade ihop. Så trevligt var det men vi hade lite otur med vädret. Hade ju tänkt att vi skulle ha kunnat sitta ute men så blev inte fallet. Det dundra och regna emellanåt. Men det gick så bra så att sitta inne med även om jag tycker vi hade det lite stökigt och jag fick skämmas lite. Men det blir inte att man prioriterar städningen när det är så varma och fina dagar. Man vill vara ute så möe som möjligt. Det är mest gräs som stökade till det och leksaker som barnen dragit men sånt blir det nytt varje dag så det känns ibland så meningslöst att städa hela tiden. Men jag antar att jag kommer ta ett ryck och städa fint snart.

Nä nu är det dags att slappa lite framför tvn här. Sov gott. *kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0