Shit så varmt det är!

Denna dagen har ju varit allt annat än sval, duschen har varit den bästa vän. :-) Visst är det så skönt med sommar men jag hör nog till dem som gillar aningens svalare väder. Det får gärna vara soligt och jättevarmt i solen bara skuggan kan ge lite svalka. :-)

Nu har vi äntligen börjat komma iordning efter resan, tvättmaskinen har gått varm hela dagarna. Så otroligt mycket tvätt det blir på en vecka när man har 5 barn ja plus mina och gubbens kläder. Att inte kunna tvätta på en hel vecka skapar ju berg. Men nu är vi ikapp, gött mos. :-)

Tänkte jag skulle lägga ut lite fler bilder från vårt paradis.
Amanda fyllde 10 år i måndags när vi var där och jag börjar med ett nyvaket kort på henne när vi uppvaktar henne på morgonen. Min stora goa tjej. :-)


Fortsätter sedan med några bilder på stugan och området. :-)




Detta roade vi oss med på kvällarna. :-) Hade köpt in två nya spel som vi tog med oss. Vem där? var favoriten. :-)


Och när vi inte spelade så roade sig de tre äldre barnen med att leka ute på uteplatsen med deras littlest pet shop och transformers. Kul att dessa figurer kunde va kompisar. :-)


På campingen fanns en underbar strand som vi var och badade vid. Ja jag bada inte men de andra. Jag är en sån badkruka, det ska allt va lite varmt i vattnet innan jag doppar mig.



Cornelia gillade att sitta och plaska vid vattenbrynet. En riktigt spännande upplevelse för henne.


Även bada var spännande tyckte hon. :-)


En dag besökte vi poolen på området, trevligt men jag tror barna gillade stranden mer ändå. Där finns det ju en massa rolig sand.


Cornelia och jag satt mest och mös på en filt då istället. Gosegumman min.



När vi ändå var i Dalarna så ville vi besöka Nusnäs där de tillverkar Dalahästar. Det var intressant att se hur otroligt skickliga de var på att göra dem.





Varmt som busen var det den dagen med.

Vi var ju ytterligare en dag till Sommarlandet och passade på att göra lite andra saker som vi inte hunnit första gången. Gubben hade med lovat barnen att han skulle åka fritt fall och jag lova att om han gjorde det skulle han få en överraskning. Hmm måste fixa en åt honom snart. :-)
Högt som busen var det och jag hade aldrig åkt den, vad jag än fått.


Gabriel och Amanda ville prova på fyrhjuling och det fick de. För Amanda gick det jättebra men hon var väldigt försiktig och vågade inte åka så fort. Gabriel där emot glömde bromsa i kurvan vilket resulterade i att han flög av. Jisses så nervös man blev innan man sett att allt gått bra med honom. Harald och personalen sprang fort fram till Gabriel, Harald ryckte undan Gabriel och personalen tog fyrhjulingen så inte den skulle välta på Gabriel. Men inga skador hade det blivit tack och lov. Han hade lite ont i foten ett litet tag men skuttade snabbt på den igen. Sen resten av dagen var han väldigt nöjd med sin flygtur på fyrhjulingen och berättade stolt att han glömde bromsa. Haha, min prins. Han behöver nog öva lite mer.


På sommarlandet hade de ett cowboyfort med och där inne hittade barnen träbössor till stor förtjusning. Sen smög de runt och skulle skjuta. Jag kan inte förstå deras intresse för det, har aldrig uppmuntrat barnen till det. Men minsta lilla pinne har varit en pistol. Hur kommer det sig?
Harald fick till en sån härlig bild på Martin när han står beredd.


Det fanns även en inte-stöta-marken-bana som barnen provade. Spännande för dem.


Linbanan var något de uppskattade med. :-) Ja det fanns så otroligt mycket roligt för dem.


Jag och Cornelia spenderade mycket tid i skuggan på en filt och myste.


Ja även de andra barnen behövde pusta ut i skuggan emellanåt.


Avslutar med en bild från när vi fikade utanför knäckebrödsfabriken. Söta systrar.


Nä nu ska jag och gubben kika klart på Twilight som vi började kika på förut. Gillar den filmen en hel del men så har jag en stor förkärlek för vampyrer, har alltid haft. :-)
Imorgon står det simskola på agendan för grabbarna medans jag ska till min reumatolog och kolla vad jag kan tänkas få för medicin. Sen är det att fortsätta greja i trädgården så man blir klar snart. Vill ha en lättskött trädgård då jag inte har ork med en massa olika blommor och ogräsrensning nu när barnen är små.

Ha det så bra i värmen. *kram*

Kommentarer
Postat av: Simone

Åh de såg ut som om ni har haft det dunder mysigt =) Fint ställe ni var på. :D Kram

2009-06-30 @ 11:35:27
Postat av: Jenny Ölmebo

Jap det var i alster vi var :)

Ja duschen är ens bästa vän nu :)



men ååh så härligt det ser ut!!

:)



Kraaaaaaaaaaaam

2009-06-30 @ 20:15:12
URL: http://mrsolmebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0