Sommarlov!

Vi har äntligen sommarlov här hemma nu och det är så skönt att inte ha några måsten, utöver hem och familj.
Veckan har varit fullproppad med skojsigheter. Vi har haft avslutning för Amanda, grabbarna har gjort sin sista dagisdag ( ja Gabriel för alltid ), barnen har träffat sin farbror en massa och busat med honom.  Snälla Erland flytta hit till Karlstad, vi och barnen behöver dig. :-)
Vi har haft dop för Cornelia och släktkalas för Amanda. Tack alla för en jättefin dag. :-) Vi har även hunnit med att vara på leklandet. Amanda var där på kalas och då passa vi på att ta med de andra barnen dit. Harald och grabbarna lekte som busen medan jag och Cornelia mest satt och tölade med Kicki, Amandas kompis mamma. Tack Kicki för en trevlig pratstund. :-)

Vad har vi mer haft för oss, vi har shoppat lite som behövts, både kläder, skor och till huset. Ska bygga en glasblocksvägg i duschen där uppe så man kan använda den för som det är nu riskerar vi att det rinner ut vatten i hallen och kan orsaka fuktskador. Icke bra.

I onsdags var vi till museumet för varje onsdag under sommaren runt 11-tiden har de olika aktiviteter utanför där. I onsdags bestod aktiviteten i att bygga sin egna drake och flyga den. Gabriel och Martin byggde en varsin. Rolig aktivetet.

Ja nu är det midsommar imorgon. Hoppas på fint väder, de senaste gångerna har väl inte vädret varit så där jättefint. Vi åker till Kil imorgon och ska först vara på hembygdsgården innan vi åker hem till Johan och Carina för att grilla. Ska bli riktigt trevligt.

På lördag åker vi till Leksand. Har hyrt stuga där en vecka på campingen bredvid sommarlandet. Det ska bli riktigt härligt att komma iväg från alla måsten. Inte känna att man har tusen saker att ta tag i utan bara kunna slappa. Det blir väl nån tur till sommarlandet, sen orsa björnpark har vi tänkt. Känns som resan är lite väderberoende då barna vill åka vattenrutschbanorna men vi får hoppas.

Avslutar med lite bilder från sista tiden.

Här är Amanda på sin avslutning då hon spelar tvärflöjt. Hon verkar gilla att spela en heldel, spelade i julas med på lucia. Jag är så stolt över henne, det där våga aldrig jag. Jag vill att hon ska ha mycket skinn på näsan och våga göra precis allt hon vill. :-)


Sen en bild från dopet.



En till från dopet, enda bilden jag har på alla oss, lite svårt att få till när vi är så otroligt många. Har suddat Cornelias faddrar, men tack Erland och Linda för att ni ville va hennes faddrar. :-)



Sen en bild på min stora tjej, min gumma. :-)



Gabriel har tappat en till tand och det ser ju för festligt ut. :-)



Och till sist avslutar jag med en liten bild på Cornelia som växer så det knakar. Sist på bvc så vägde hon 8880g och var 68 cm lång. Stor tjej verkligen. Jag som köpte in en massa fina klänningar bland annat i stl. 74 så är de nästan för korta nu. Men det är ju inte klokt om hon ska dra 80 i stl på vissa saker redan. :-D Gogumman min.



Ha en superhärlig midsommar nu och ta hand om er. *kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0