Uppdatering från ett soligt Leksand!

Vi har hamnat i paradiset, det är otroligt vackert här och stugan är väldigt mysig. Utsikt över sjön har vi med. :-)

Idag har vi varit på sommarlandet som ligger precis bredvid vår camping, skönt att slippa åka bil dit man ska. Sommarlandet var mycket uppskattat av både oss vuxna och barnen. En väldigt bra blandning av aktiviteter. Vi valde att åka nu tidigt på säsongen så det var inte mycket folk alls där och där med inga köer alls till attraktionerna. Nackdelen är att vattnet i bassängerna är lite i kallaste laget. Men ett par dagar till med denna värme som vi haft idag så är det nog bra skönt i dem. Jag och Cornelia badade inget idag då jag inte tror hon skulle uppskatta ett kallt bad. Vi har befunnit oss mycket i skuggan på en filt och myst. :-)

Men trots att jag som sagt vart i skuggan mycket har jag lyckats bli en aningens röd i ansikte och hals, ja man kan nog säga att jag brännt mig endel. Pinsamt! Jag kommer smörja mig med ett tjockt lager där när jag går ut nästa gång.

Jag lägger upp ett gäng bilder ifrån parken. Helena, jag tror ni kommer få det superkul när ni åker dit. :-)


Här är Gabriel på väg nerför den första banan de provade. Lagomt fort gick det. Ingen vågade prova värstingarna som fritt fall bland annat.


Gubben var ju med tvungen att åka lite och denna fors fastnade han för mest. :-)


Det fanns ett par karuseller här med som barnen provade på. Griståget var något som Anton verkligen ville prova när jag visade honom vilka aktiviteter som fanns här på datorn.


Lite fortare gick då denna berg och dalbana. Haha, kolla in Martins min. :-D


Utsikten från Pariserhjulet var rätt imponerande. Dock så tog inte jag någon tur i den men har tänkt att jag ska göra det nästa gång. Vi tar en repris av dagen lite senare i veckan. :-)


Ett häftigt hopplandskap fanns det med och alla barnen älskade att hoppa runt där.


Det fanns en liten ministad där man kunde cykla omkring på någon sort bilcykel. Anton gillade att tanka sin bil. :-)


Barnen provade även på elbilar och elbåtar, det var så kul för barnen gillade verkligen allting. Väldigt tacksamt att ha med dem där. :-D




Ytterligare en aktivitet som provades på var studsmattorna där man hade sele på sig så man kunde hoppa lite högre.




När vi blev trötta i fötterna tog vi tåget som gick runt parken. Kul att få se den via tåget.


Avslutar på en liten bild på gosegumman Cornelia.


Nu ska jag och gubben sätta oss och spela lite spel innan vi tar och drar oss mot sängen och läser lite. Härligt att bara lata sig och inte tänka på alla att-göra-på-huset-listor som jag har hemma. :-D Det får bli en annan dag.

Ha det så bra och ta hand om varandra. *kram*

Kommentarer
Postat av: Helena

Hejsan !!

Åhh va ni verkar ha det underbart!!!

Tack för att du la in så mycket kort så att man fick se hur det ser ut :)

Helena

2009-06-22 @ 13:18:17
URL: http://lottiec.blogg.se/
Postat av: Helena

Hejsan !!

Åhh va ni verkar ha det underbart!!!

Tack för att du la in så mycket kort så att man fick se hur det ser ut :)

Helena

2009-06-22 @ 13:18:41
URL: http://lottiec.blogg.se/
Postat av: carina

ser härligt ut. va nöjda busarna ser ut att vara :)

2009-06-22 @ 15:27:45
Postat av: Sofia

Vilken härlig semestervecka ni verkar få, det ska ju bli kanonväder! Härliga bilder ni lagt in, det syns verkligen att ni hade det kul.



Ha en fortsatt trevlig Leksandsvistelse.

Kram Sofia!

2009-06-22 @ 17:05:17
Postat av: Jenny Ölmebo

Åååååh gud vad avis!!!

Vill oxå vara där med barna!!!



Himla underbart ser det ut att vara för er! :) :)



Kraaaaam

2009-06-23 @ 09:48:45
URL: http://mrsolmebo.blogg.se/
Postat av: Anna

Härligt med semester. Så kul att man kan följa varandra på bloggarna:-) Ha en fortsatt skön sommar!

2009-06-25 @ 22:14:15
URL: http://www.mammaanna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0