Jisses så tiden skramlar iväg!

Dagarna går i ett huj, det går mycket fortare nu när man har vfu på dagarna. Jag känner att jag kommer mer in i rollen som pedagog men än är det en massa som ska läras in. Jag måste säga att jag verkligen beundrar alla pedagoger, de har ett tålamod som inte är av denna värld. Och jag beundrar deras engagemang och hur kreativa de är. Jag hoppas jag kommer lära mig detta med tiden med. Jag har fått massa roliga tips på aktiviteter man kan göra med barnen och de ska dokumenteras. Jag känner det att jag vill få in allting i huvudet.
Det roligaste jag vet är när man får vara i ateljen och greja med barnen, pyssla och måla är ju sånt som är ett av mina största intressen och då trivs jag som fisken i vattnet.

Igår var en lång dag, på förmiddagen pluggade jag så gott som hela tiden och kom till förskolan runt lunch. Jag var med på deras apt på kvällen och var inte hemma förrens efter sju. Det kändes otroligt länge och jag saknade barnen massor. När jag kom hem var det bara att lägga Anton och Cornelia. Jag får gosa mer med dem idag. Mina små fisar som båda helst vill sitta i mitt knä jämt och ständigt. När jag gick så sent igår var jag med på utevistelsen på eftermiddagen, vi var väl ute en 2½ timme och på slutet var det så kallt. Detta var inge bra för mina leder och idag har höger handen och handleden svullnat upp, ja den börja igår. Resultatet är att armen är domnad och gör superont. Ser rolig ut gör jag med, med den där stora bullen av inflammation på armen. Jag kan bara inte förstå varför den domnar så, jag är ju opererad i handen just för att slippa att den ska domna. Känns som operationen var helt i onödan.

Nu i veckan fick vi hem denna goding med.


Jag vill vara hemma mer och bara fota en massa, den verkar så bra men det är mycket att lära in. Hade önskat mig en digital systemkamera men denna är nog nästan lika bra hoppas jag. Den är en långzoomare och jag har många gånger önskat att jag ska kunna zooma in mer på barnen när de leker och få fina kort än att jag måste gå nära och kanske störa deras lek. Sen så var mitt krav att jag måste kunna förstora korten en massa så jag kan göra tavlor av dem och då får det inte bli suddit som det hade blivit på vår förra kamera. Så det var kanske tur i oturen att den gick sönder.

Nu i veckan ska jag försöka hinna röja mer här hemma också, få bort en massa försmå kläder. Sen så skulle Harald hitta på något inför helgen, nice. Nä dags att göra sig klar och pysa iväg. Ha det så bra. *kram*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fiiin kamera! Trist med lederna... Jag säger bara; fika eller promenad!!!

2009-11-11 @ 19:06:52
Postat av: Helena

kul att du trivs på ditt vfu ställe.

men du måste klä på dig ordentligt när vi är ute vet du.... det är kallt nu.....

2009-11-11 @ 19:09:14
URL: http://lottiec.blogg.se/
Postat av: Jenny Ölmebo

mm fin kamera :)

ja jag förstår att det går fort :)

ja men du har ju tålamod och du är ju jättebra med barn :)

2009-11-23 @ 09:59:56
URL: http://cuddlypumsan.wordpress.com
Postat av: Duracellmamman

Så kul att du kikade in hos mig! Ska passa på att läsa ikapp mig här inne nu och kika på hur stor lilla Cornelia har blivit!



Önskar dig en underbar första advent!



Varma kramar!

2009-11-27 @ 11:12:56
URL: http://www.duracellmamman.se
Postat av: Jenny Ölmebo

Halloj vännen.

tack för grattisarna till min make :)

Känns så otroligt gött!!

Nu fattas bara bil, men vi får låna svärföräldrarnas bil så länge då och då :)

Han praktik är ju ändå på universitetet så det är ingen lång väg att gå :)

Hoppas allt är bra med er

massa kramar

2009-12-01 @ 07:16:10
URL: http://www.familjenav6.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0