Äntligen fredag!

Nu är det dags för fredagsmys. Fredagar är helt underbara eller ska man säga att fredagskvällarna är helt underbara. Idag ska vi bara försöka övertyga barnen om att det vore gott med något annat än Tacos som vi alltid äter på fredagar. Men nu ska vi bli bjudna på tacos imorgonkväll hos våra vänner så det känns som det räcker med att äta det en av dagarna. :-)

Men innan jag kan ta fredagsmys så ska jag ha ett seminarium. Jag ska skriva först om den första frågan och jag är rätt nyfiken på vilken fråga jag kan tänkas få. Det blir säkert om något jag inte är helt haj på, som energiomvandlingar. Haha, det skulle verkligen vara min tur. Äsch det kommer ordna sig.
Jag är mer nervös inför hur jag ska hålla ihop kroppsligt. Har haft feber sen igår. Så träligt för jag skulle ha träffat en go vän sen idag men vet inte om jag kommer orka det. Vill ju inte smitta dem med något heller.

Igår var jag i Kristinehamn och tack vare goa och roliga studiekamrater så var det en trevlig dag. Men jag frös hela dagen trots tjock tröja och kände mig inte helt piggelin. När jag kom hem så la jag mig fem min på sängen innan det var dags för musiklek. Trodde inte jag skulle ta mig upp då, det bara snurra i hela huvudet och jag frös som busen. Men tog mig iallafall iväg och Anton var så glad. Det gick allt att ta sig igenom det också, det är inte alltid som man bara kan ta det lugnt när man känner sig dålig. Det värsta med musikleken igår var att de hade ballonglek och jag och ballonger är inte så glada i varandra. Våra energier harmoniserar inte.
Väl hemma igen så hade min älskling lagat mat åt mig och barnen, själv skulle han iväg på ett möte med de andra som blivit uppsagda på tieto. Jag och barnen tog det bara lugnt hela kvällen då jag fortfarande inte kännde mig pigg. Dock så krångla Cornelia, typiskt. Hon brukar somna senast åtta men denna kväll hann hon bli nio. Jag som tänkt att när alla barn låg i sina sängar skulle jag svepa i mig medicin och lägga mig en stund med.

Måste säga ett stort tack till Anna igår som hade med sig världens goaste tårta till skolan. :-) Ja den var verkligen en av de godaste jag någonsin ätit. Tänkte jag skulle göra den till Harald när han fyller år.

Vet inte vad jag ska hitta på i present till min gubbe, brukar ha några idéer men nu är det tomt. Skulle vilja hitta på någon upplevelse åt honom men vad? Tur så är det ett par dagar kvar. Min mamma fyller år innan och jag vet inte vad jag ska hitta på till henne heller. Min hjärna har inte fungerat alls som den brukar på sista tiden. Det skrämmer mig men jag antar att det beror på att jag inte mår så bra. Vill ha tillbaka min hjärna som är på drift någonstans. Jag brukade alltid ha stenkoll på allt flera veckor frammåt.

Shit vad fort vinterkläderna tar slut i affärerna. Jag var ju i Ullared i augusti och köpte vinterkläder till barnen där. Nu när vi plocka fram deras kläder så såg vi att Gabriels jacka hade ett felsytt blixtlås. Jag blir så sur på mig själv som inte kunde kolla det noga i affären men man är så stressad där. Han hade jackan en gång ändå för det gick ju att få upp blixtlåset om man krångla men det kommer inte hålla så bra i längden. Men iallafall han hade den på sig en gång till skolan sen så såg den ut som skrutt. Det var några gråa fält på den och de är helt repiga. Jag fattar inte vad som hänt för jackan ser ut att vara helt utsliten så ska det ju inte vara efter en gång. Barnkläder måste ju hålla för lek. Vi får ta och skicka tillbaka den. Sen så kom vi på att han kanske skulle behöva en overall. Gabriel ville inte ha det först utan bara jacka och byxor men nu tyckte han också att overall var en bra idé. Vi gav oss iallafall ut på overalljakt och det var ju inte det lättaste. Vi hitta ingen overall någonstanns i hans storlek så det sluta med att jag fick beställa en Didriksson på nätet. Letade på nätet med på många kända sidor efter en. Ville egentligen inte betala så mycket för den då den skulle vara en extra overall och han skulle få ny jacka och byxor. Men nu får han baske mig ha overallen mycket med. Nu är det bara att hitta en jacka med, skulle iallafall få tillbaka pengar från Ullared när vi skickat in jackan. Tur det för man är inte gjord av pengar.

Alltså shit vad det kostar mycket med vinterkläder till fem barn. Men det är ju sånt man får räkna med när man skaffar barn. Tur ibland att man får barnbidrag.  Nu är det bara tjocka goa mössor till bröderna bus som ska inhandlas.

Annars går jag och längtar efter att nya Twilight ska komma ut, New Moon. Åh vad det ska bli spännande. :-)



Nä nu ska jag ta och få barnen iväg till förskolan och skolan så jag kan ha seminarium. Ha det så gött. :-)


Kommentarer
Postat av: Jenny Ölmebo

Ja syrran ska se den nya.

först visar de twilight ch direkt efter den visar de New moon :)

2009-10-26 @ 09:30:27
URL: http://mrsolmebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0