Kissnödig och grillning!

Halloj, här är jag igen, trött, gnällig och kissnödig och jag orkar inte göra ett dugg åt någonting av det.
Riktigt ruggigt lat är jag. Men jag vill inte sova för jag vill kolla på film ( borde plugga men orkar inte, tar det imöra ), borde se positivare på tillvaraon men jag är depp nu och därför gnällig, borde gå på toa för då skulle det kännas möe bättre men det är så tråkigt att gå dit och därför sitter jag här och är kissnödig.
Viktigt vetande eller hur? ;-D

Idag har jag varit i skolan igen, mycket trevlig dag tack vare mina roliga, söta och galna klasskamrater. Föreläsningarna gav inte så mycket men däremot umgänget. Vi har gjort två experiment idag, en vulkan och ett gäng dansande pappdockor under en ballong. Roliga experiment, de finns på youtube. Haha! :-D

Efteråt så hann jag vara hemma en halvtimme max innan det var dags att åka på musikleken med Anton. Denna dag ville Gabriel följa med också, mycket trevligt och mysigt. :-)

Vad har vi gjort sen sist då? Vi har haft Mia och Tobias här på middag och pokerspel, väldigt trevligt. Ni får gärna komma hit snart igen.
Vi har även varit och grillat med våra grannar, skoj skoj. Tack för det underbara förslaget, det var härligt att komma ut i skogen lite. Mysigt att grilla.
Läggar in lite kort på barnen från grillningen.





Barnen gillar verkligen att gå ut och grilla i skogen, man borde göra det oftare, så himla lätt och smidigt.



Cornelia gillade verkligen att sitta ute och peta, gräva, rota och smaka på jorden, kottarna, barren och vad hon nu hittade för någonting. :-D



Nu i veckan köpte vi äntligen en ny bäddmadrass. Den vi köpte för ett par år sedan var av riktigt dålig kvalitet. Den blev supertunn och vred sig så konstigt. Jag hade någon stor bubbla vid mina ben som var riktigt riktigt störande. Men nu åkte vi till favvoaffären Ikea och köpte oss en helt underbar madrass. Jag vill va i min säng hela tiden nu. Ja jag sitter här nu med och skriver.  Ny madrass = En glad Carita! :-D

Den gamla madrassen hamnade under bytet ute i hallen och blev genast till en rolig leksak. Cornelia och Gabriel var de första att prova den.



Hon skrattade som bara den när Gabriel gömde sig under den och hon fick krypa upp på honom vilket ledde till att han då kikade ut på henne. Det var urmysigt att höra. Gofisarna mina. Så vill jag att de alltid ska låta, det där gnölandet och gråtandet de har för sig lite då och då är jag bra trött på. Skulle inte sakna det för fem öre.

Så här fina är Amanda och Gabriel när de kommer från karaten. Gabriel har börjat haja lite hur man ska göra men han vänder sig fortfarande åt fel håll när han ska göra sin kata. Jaja, han fixar den nog snart. Han och Amanda får öva mer hemma.



Härom kvällen lekte Amanda och Cornelia i köket medan jag gjorde mat. Det var så gulligt att Cornelia försökte mata dockan. :-)



Min lilla söta bäbis. :-)





Anton var gullig och hjälpte mig med maten. Han gillar att vara med i köket och greja. Sötpotatisen min. :-)



Nä nu ska jag väl ta och uppsöka den där toaletten och sen se om gubben har sökt färdigt utbildningarna han funderar på så vi kan se på film. Nya Wallander tror jag det blir. Sov så gott, det ska jag göra på min sköna madrass. :-D

Kommentarer
Postat av: carina

åå mosters gosefisar..

2009-10-16 @ 08:22:02
Postat av: Sofia

Vad härligt det ser ut med grillning i skogen! Här i Göteborg blåser det storm o regnar så jag längtar inte ut för tillfället, trivs ganska bra här inne i min varma sköna lägenhet.



Vad ska man söka på på Youtube för att se era experiment? Nyfiken...



Ha en skön helg!

Kram Sofia!

2009-10-16 @ 18:40:20
Postat av: Jenny Ölmebo

Så sötisar :)

Kul med expriment :)



Hehe ja man får klaga i sin egen blogg :)



Ja det e kul när man lyckas göra ngt på bloggen.



Ja roligt å göra om :)



ha en underbar helg



massa kramar

2009-10-16 @ 21:59:16
URL: http://mrsolmebo.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Vilka fina barn :D

2009-11-25 @ 09:48:24
URL: http://ajja86.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Oj så barna har växt! Så söta!! Tänk vad mkt som händer på så kort tid med de små :-))

2009-11-27 @ 11:13:53
URL: http://www.duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0