Först irriterad och sen glad. :-)

Ja denna dag har varit en dag i de många känslornas tecken. Vaknade på dåligt humör efter att ha haft två barn liggandes på mig i ett par timmar medans gubben snarkade bredvid. Han kan verkligen sova den mannen och jag är glad för hans skull. Men jag vaknar av minsta lilla pip. Jag hör oftast när Anton kliver ur sängen i sitt rum på ovanvåningen mitt i natten innan han kommer ner. Både Anton och Cornelia är ju otroligt mammiga och vill båda helst sova på mig så inatt gjorde de sitt bästa.

Efter mycket bökande så klev vi tillslut upp och jag satte mig för att hjälpa Amanda göra spökern till vår lekparsfest i eftermiddag/kväll. Det blev ett litet gäng. Förmiddagen gick fort, det stod bakning på schemat med. Amanda fick hit en kompis och sen ringde min mamma och kolla om vi ville sätta på kaffe. Så hon, syrran, svågern och deras lille prins kom hit en sväng. Mysigt att träffa dem även om jag var på lite träligt humör men så kan det vara ibland. Har sovit uruselt ett tag nu och jag antar att det inverkar. Inte deras fel att jag inte är pigg och glad jämt.

Sen så började det iallafall närma sig tiden att gå till lekparken och börja göra i ordning. Och nu till det som får mig mest irriterad idag. Amanda berättar för sin kompis att vi ska bort och hon ringer då hem till sina föräldrar så att de ska komma och hämta henne. Amanda berätta tidigare när kompisen ringde att vi skulle bort på eftermiddagen. Iallafall när kompisen ringer hem till sina föräldrar så säger de att de har gäster nu och inte kan komma och hämta henne och att de trott att hon skulle stanna här till kvällen. Men hur sjutton kan man bara anta att det är okej att hon stannar. Oftast så är det ju okej men denna dag var det inte det eftersom vi skulle på festen och hade ingen ork att dra med ytterligare ett barn utöver våra fem. Så dålig stil av föräldrarna att inte kolla med oss om vi skulle göra något idag eller inte. När de lämna henne på förmiddagen så släpptes hon bara av med bilen. Ingen som kom in och prata med oss.
Iallafall så fråga mamman då Harald om han kunde skjutsa hem kompisen och snäll som Harald är så sa han ja. Visst ska man vara schysst och hjälpa till och vi ställer så gott som alltid upp när det är saker. Men denna dag var det mindre lyckat för nu blev vi pga detta lite sena till att ställa iordning allt i lekparken innan alla skulle komma.
Men men allt var klart när de börja dyka upp men det blev väldigt körigt hemma ett tag pga att Harald skjutsa hem henne. Jag hade kanske tyckt att det varit okej att det blev körigt för oss om föräldrarna från början hört med oss om vi kunde hjälpa dem men inte nu när de först antar att hon ska vara här hela dagen fram till kvällen och sen ber oss skjutsa hem henne för att de har gäster. Vi hade med massor att göra plus fem barn som tar en massa tid.

Jag tror att jag har extra dåligt tålamod med dem för att det är inte första gången de strular. En gång så var kompisen här hela dagen och hennes föräldrar skulle hämta henne runt 18-tiden eller nått. Men ingen kommer och vi väntar och väntar. Kompisen vill väldigt gärna åka hem eftersom hon varit här så länge och vi försöker ringa men då får vi inte tag på dem vare sig hemma eller på mobilen. Sen när klockan tillslut närmar sig en 20-20.30 så dyker mamman upp och ber om ursäkt och säger att hon glömt bort att dottern var här och trott att hon varit hos sin mormor för hon brukar vara där så mycket. Det var pappan som lämna henne här tidigare på dagen och sen åkte han utomlands. Ja vad säger man. Tycker ärligt talat synd om kompisen då, kan ju inte va kul att bli bortglömd. Liknande saker har hänt flera gånger med dem så man stör sig lite.

Jaja, kvällen blev iallafall underbar. Det kom väldigt många till lekparken, vi bjöd in ett stort gäng. Tror vi blev en 40 vuxna och 40 barn om ena mamman räkna rätt. Kul kul. Barnen har härjat och lekt som busen. De var helt slut när vi kom hem. Körde även igång ett gäng grillar där det grillades både korv, hamburgare, majs och inte minst marsmallows. Det stod ett stort gäng barn runt den öppna brasan och grillade marsmallows och de tyckte det var extra kul att grilla den tills den brann och blev kolsvart.  :-)
Jag hade även fixat en liten tipspromenad till barnen och jag hoppas att de gillade den och att det inte var för svåra frågor. Det sattes även upp de spöken jag och Amanda gjort i en snitslad bana i skogen. Där fick barnen gå när det blivit mörkt och lysa med sina ficklampor. Det gällde att hitta alla spöken och i slutet av banan fanns en skatt bestående av godispåsar till barnen. Tack Maria och Kristina för att ni fixa det, alla barn var lyckliga. :-)

Ja vi vuxna var med glada, det fanns så många härliga människor att prata med och man önskar att tiden inte gått så fort, man hann långt ifrån att prata med alla. Men så blir det ju alltid. Det var trevligt iallafall. :-)



Här går de på spökjakten. :-)



Här är Anton målad som kissekatt. Maria målade alla barn så fint till små katter. :-)



Nä nu ska vi se om jag och gubben orkar kika på lite Heroes innan det är dags att sova. Imorgon har vi inga planer än och det känns rätt härligt. Hoppas på fint väder så man kan göra någon utflykt. Ska försöka få upp Cornelias taklampa med och lite hyllor på ovanvåningen. Sov så gott alla. :-)

Kommentarer
Postat av: Helena

Mysigt påhitt =)

Hoppas att humöret är bättre idag....

2009-10-18 @ 21:56:25
URL: http://lottiec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0