Glad!

Har ju haft mina deppdagar på sista tiden men idag var en bra dag äntligen. Det räcker ju med att ha ont i kroppen, inge kul att ha ont i hjärtat ibland också.

Igår var jag i skolan och mådde verkligen piss hela dagen. Ont i ryggen, magen, lederna och huvudet. Sen så fick jag springa och kissa hur många gånger som helst. Fick frågan om jag var gravid och det kan man ju tro som jag höll på. Men så är inte fallet kan jag lova. Inga bäbisar på g här. Funderar på om jag har en lätt uvi för det gör inget ont när jag kissar men får göra det många gånger fler än vanligt.
Läste igår också att om man har ont i ena sidan av ryggen och kissar massor, ja de symptomen som är för uvi så kan det vara ett tecken på att det gått upp i njurarna. Hypokondriker som jag är så börja jag ju fundera på om jag till allt elände skulle fått njurbäckeninflammation med som man kan få av uvi. Men jag hade inte så hög feber utan bara lite så jag avvakta till idag. Och imorse när jag vakna så kände ryggen bättre och jag kissar mindre än igår, visserligen mer än vanligt men ändå. Tror inte ryggen har med njurarna att göra utan det slumpade sig nog bara så att jag hade de symptomen, är nog något muskulärt i ryggen.
Jag läste som sagt om uvi igår och det står att om man har det så går det över av sig själv efter ett tag, man skulle se till att dricka mer blandannat så man pinkar ut bakterierna. Om det nu är så att jag har uvi så kan jag vänta ett tag till då och se om det ger sig själv. För jag vet inte vad doktorn ska kunna göra för mig ändå.
Jag är allergisk mot flera penicillinsorter, får hög hög feber och utslag som kliar så man håller på att bli knäpp och av endel antibiotika får jag magkramper. Supersvår medicinerad är jag. Vill inte utsätta mig för penicillin eller antiobiotika om jag slipper för det jag får då är värre än vad jag har. 

Men till idag då som har varit en trevlig och rolig dag.
Idag beställde maken biljetter till mig, han och Amanda så vi ska gå och se Mika när han kommer hit i mars. Gissa om jag längtar. Gillar ju Mika skarpt, hans musik får mig att bli glad, det går inte att sura till den.



Ja kul som busen ska det bli och det ska bli väldigt skoj att se hur glad Amanda blir när hon får veta. Hon gillar Mika massor hon med. Men men det är en hemlis för henne. Kanske att vi ger henne den biljetten i julklapp. De andra barnen är lite för små för att följa med på en sån konsert tycker jag men det ska bli kul när de väl kan och man kan gå på något de gillar. Just nu vet jag inte vad de gillar för musik egentligen. De är lite allätare. :-)

Känner att jag måste hitta på något skoj med barnen snart, tycker det har varit lite dåligt med utflykter sen sommaren försvann. Men jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Badhuset var det inte länge sedan de var på och vi har planer på att åka till Göteborg i December och gå på Naturhistoriska, Universeum och julmarknaden på liseberg med barnen. :-) Men under tiden, något som inte är för långt bort från Karlstad.

Någon som har tips till oss?
Mariebergsskogen är vi på lite då och då så det ska helst vara något annat.

Nä nu ska jag och maken ta och kika på ett avsnitt av prison break. :-) Vi hade två kvar att se, några extra avsnitt som utspelar sig innan sista avsnittet.

Sov så gott!

Kommentarer
Postat av: Jenny Ölmebo

hej

ja det var enkelt att sätat dit och det blev skitbra :)

[som du ser på bilderna ]



vad jobbigt å så ont :(

kramar



åh vad roligt, hopaps det blir toppen :)

kraam



:)

2009-10-03 @ 12:42:48
URL: http://mrsolmebo.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hejsan!



Hoppas att du hade en toppenkväll med vännerna igår! Tycker så synd om dig att du alltid ska åka på en massa sjukdomar och ha ont. Hoppas att du mår bättre idag.



Stor kram från Sofia!

2009-10-04 @ 10:15:08
Postat av: Kicki

Tja! Kan oxå ha det så där med kisseriet. Men i mitt fall vet jag att jag blivit kall. Klär mej för dåligt denna tid på året.....du ser inte så varmkläd ut på morrnarna, så kanske samma problem.

Och kommer ni på nåt kul att göra, så tipsa mig. Här händer oxå lite på nöjesfronten med barnen. Mika, vem är det? Aldrig hört tror jag..

Ha det bra KRAM

2009-10-04 @ 13:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0