Anton 3 år!

Min goa grabb blir hela 3 år.

Här är han alldeles nyfödd. :-)



Här är vår prins 1 år. :-)



Och här är han 2 år grabben min. :-)



Sist men inte minst, nu lite kort från när han är 3 år. :-)









Han har blivit så stor killen samtidigt som han ibland vill vara bäbis. Tutten är det bästa som finns ibland. Vill att han ska sluta med den och vi kan lämna den till grisarna på mariebersskogen till exempel. Men det vill inte Anton, de är allt för goda för det. Vill ju inte tvinga honom heller utan hoppas att han ska tycka att han är för stor för dem nu.

Det kommer så många kloka tankar ifrån honom nu, han har svar på allting, ja även om de inte alltid stämmer. Han vet vad han vill den grabben. Ja han är nog den av barnen som är allra mest envis och viljestark. Sen kommer absolut Gabriel. De är båda grabbarna med humör. Martin hade ju värsta humöret för något år sedan men det har tack och lov gått över. Hans utbrott var ju hemska. Nu är han en liten grabb med stort hjärta men som ändå gillar att hitta på hyss.

Imorse så uppvakta vi Anton med sång och paket på sängen. Han var väldigt nöjd och glad. Hade bland annat köpt en Scooby-doo mjukisdjur åt honom som kunde prata. Den har vi hört x antal gånger idag. Jag är glad att han gillade den men så är han också helt frälst i scooby-doo. Sen så fick han också ett litet piano med mikrofon till och där har han suttit och sjungit jättehögt nu i eftermiddags. Härligt att höra honom även om det ibland kan vråla lite väl mycket uppifrån. Han är glad och lycklig och det är ju viktigast.

Det har varit mycket kalasande idag för Anton för på dagis så firade de honom också och sen fira vi han hemma. Idag fira vi bara familjen och hade det mysigt. På lördag blir det släktkalas för honom och på söndag blir det barnkalas. Häcken full med andra ord. Men det ska bli kul att Anton får vara så i centrum för allas uppmärksamhet.

Har även hunnit med en promenad med min syster med vän idag. Det var väldigt trevligt att gå och tjata lite. Cornelia har ju varit snuvig nu ett par dagar så vi följde aldrig med upp idag och hälsa på henne då vi inte vill smitta hennes lilla goding Wilco. Så söt är han, sov gott nästan hela promenaden. Bara på slutet som han vakna och då var han arg som ett bi. Man nästan kunde höra hur han skrek puuuuppe, jag vill ha puuupppeeeen. Haha! Sötis grabben, ska bli så kul att följa hans utveckling också. :-)

Nä nu ska jag snart ta och lägga mig, upp till skolan imorgon. Ser inte direkt fram emot det, har så ont i lederna och högerhanden domnar hela tiden. Ja bara av att skriva detta så värker handen som busen och känns svullen. Har verkligen ingen ork för skolan nu. När jag får ett utbrott i sjukdomen så blir ett av symtomen en enorm trötthet med, spelar ingen roll om jag sover då det känns som jag vart vaken hela natten iallafall. Önskar det vore sommarlov nu. Kommer ju inte hoppa av skolan men det känns så motigt just nu och jag har ingen lust. Vill hellre göra något annat, något som jag kan fixa med mina dumma leder. Gubben har varit på kurs nu i två dagar och det har ju inneburit att jag inte hunnit plugga något dessa dagar. Cornelia vill inte leka snällt för sig själv utan jag ska vara med eller så ska hon va i mitt knä. Och sen när gubben kommit hem har jag haft för ont för att plugga. Ja detta kommer ju bli spännande att se om jag klarar mig. 6 dagar kurs till och sen ev praktik. Ja om han kommer fortsätta, han tycker inte det är något han vill syssla med utan han vill hellre söka en massa andra jobb. Ja jag kan inte tvinga honom, han gör som han vill.

Ska plugga i helgen och hoppas jag kommer någonstanns då. Brukar ju kunna plugga under stress. Nä jag avslutar med nån bild på Cornelia. En av hennes favorit hobbies är att dra ut lådorna i våran byrå och sen rota ut det hon hittar. Riktigt töligt men vi är vana här efter fyra andra barn. Det är en period de ska igenom och den går över tack och lov.





Sov så gott. *kram* :-)

Kommentarer
Postat av: carina

ååå har han varit så liten godingen... såå söt..

Härlig cornelia är, mosters lilla prinsessa..

2009-09-24 @ 16:24:24
Postat av: Pillan

Hej!!

Tackar för besöket hos mig och chansen att få komma hit till din fina blogg!!! Kommer absolut att fortsätta läsa

Hoppas ni får en fin helg

kram Pillan

2009-09-26 @ 21:01:42
URL: http://blogg.passagen.se/pernillalarsson
Postat av: Pillan

Grattis till lilla killen, glömde jag ju skriva!!!

Pillan

2009-09-26 @ 21:02:37
URL: http://blogg.passagen.se/pernillalarsson
Postat av: Jenny Ölmebo

Ja tiden går så fort!!

Så söt han e :)



haha ja det kan komma en massa roligheter och kluftiga "lillagammal" saker ur dom :)



ha det topen

kraaam

2009-09-27 @ 16:45:55
URL: http://mrsolmebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0