Den vilda bebin!

Cornelia har blivit en vilding, hon härjar runt som bara den. River ut våra filmer ur hyllan, drar ner allt som ligger på bordet, stänger av tvn för de andra när de kikar vilket inte är så där jättepopulärt.

Får hon tag på en bok eller tidning så är den i stor fara för att bli en aningens trasig. Hon visar ingen hänsyn. Hon är precis som en bäbis ska vara.

Pluggandet går fortfarande åt pipan, det funkar verkligen inte så länge gubben ska ha sin kurs. Försöker att hinna med det som har med hela gruppen att göra så inte de ska bli lidande som att ha lite koll på vad som gäller inför grupparbeten. Men den egna inlärningen hinns inte med. Detta blir väl bättre om ca 3 månader när gumman är färdiginskolad på dagis. Då kommer jag kunna läsa mycket mer.
Men som sagt motivationen är inte på topp, vill inte. Hade jag inte läst så mycket förut utan haft studielån till någon annan utbildning så hade jag kanske valt att byta inriktning.
Jag känner att jag lever väldigt mycket på ordet om, tex om jag bara hade kunnat välja rätt först, om jag bara hade kunnat flytta till Jönköping, om jag inte hade blivit sjuk... om jag...
Så dumt att leva så istället för att bara inse att nu ser verkligheten ut så här och vad kan jag göra för att fullfölja mina drömmar nu. Det är nog den där trettioårskrisen som talar. :-D

Idag har vi en aktivitetsfri dag så jag tänkte passa på att mysa en massa med barnen. Stanna till i lekparken och bara njuta av att inte ha någon tid att passa. Pyssla är något jag gärna skulle vilja hinna med idag också. Få se om barnen kan samla ihop lite höstiga saker i lekparken som man sen kan göra något av.



Ha dä gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0