Vi softar runt!

Brr, vad kallt det är, precis som de flesta andra tycker jag med att det nu är lite för kallt. Jag har alltid varit ett stort fan av vintern. Har älskat att det varit kallt ute och man kunde pälsa på sig goa stickade tröjor och inne kura ihop framför tända ljus.  Men detta år har vintern känts svår. Jag vill knappt gå ut för jag vill inte frysa. Visst kan man klä på sig ( och oftast gör jag det ) på kroppen så man inte fryser där men ansiktet är svårare.
Cornelia tål inte kylan något vidare utan får röda märken som sitter kvar länge på kinderna. De andra barnen blir ju med röda på kinderna men deras går över rätt snabbt men inte Cornelias. Tycker så synd om henne. Vi smörjer henne men det hjälper inte helt. Hennes övriga hud på kroppen är torr och irriterad. Jag hoppas inte de går ut på dagis när det är runt 20 minusgrader för då vet jag inte hur vi ska göra med henne. Vi tar inte ut henne nu mer än i nödfall.

Sen senast har vi firat nyår med våra goa vänner J och C. Käkat en massa god mat och tölat en massa, massa under ett par timmar. Cornelia orkade inte vara vaken till tolvslaget utan hon fick lägga sig efter vi käkat. Men Anton orkade och de andra givetvis med. Men det märktes på Anton att han var trött på slutet för han blir lite härjig då. Men bara vi kom ut och kikade på raketer så var han glad igen. Vi hade sån tur att grannarna längre upp på gatan sköt med raketer.
J och C hade med sig små varmluftsballonger som vi sände upp och de var väldigt roliga. Man kunde följa dem väldigt långt på himlen.

Vår gata på nyår. Vi står och tjuvkikar på grannarnas raketer. :-D


Ballongen när den stigit lite.


I måndags begav vi oss iväg till Nöjesfabriken och Leklandet där. Mycket uppskattat av barnen. Ett stort tack till våra goa grannar G och U som lånade ut sin bil med så vi slapp åka buss. Jag är ju så åksjuk och är grön i ansiktet när jag åkt buss.

Barnen lekte rätt intensivt på leklandet och Amanda och Gabriel såg vi knappt då de hittade kompisar där. Martin ville hellre leka med sina småsyskon och vi följdes åt alla fem hela tiden. Provade bollhavet, rutschkanor och klättrade omkring. Cornelia var inget förtjust i rutschkanorna alls utan protesterade när hon åkte den så hon fick låta bli den aktiviteten. Jag vet inte hur många timmar man får vara där när man betalt men minst 3 timmar iallafall. Men när det gått 2½ timme så märktes det på Cornelia och Anton att de lekt slut på sina krafter så det var att bege sig iväg och luncha istället.









Annars så har vi varit väldigt lata detta lov. Det har inte blivit någon pulka nyligen då vi tyckt det varit för kallt, vi har inte heller åkt skridskor mer. Men detta är sånt som står på agendan som barnen gillar att göra. Vi har myst inne en massa och det har varit helt underbart. Haft vänner som kommit och käkat middag med oss och barnen har lekt. Precis så som jag älskar att umgås. Jag har hunnit med en middag med tjejgänget fast utan vår goa S som var sjuk. Så vi får ta en träff snart igen så vi får ses allihopa förhoppningsvis. Det var så kul att komma ut och bara prata en massa med vännerna. :-)

Nä nu ska jag här fortsätta mitt utstädande av julen, allt juligt är borta så nu återstår bara att ställa allt annat iordning igen. Ska pyssla om Anton med som har feber idag, min gofis. Men vi har varit väldigt friska hela hösten så det är inte konstigt att vi någon gång får något. Tror det var svärmor som smitta oss när hon var här innan jul för då var hon snorig.

Ha det så bra. *kram*

Kommentarer
Postat av: jenny Ölmebo

Ja nu har det verkligen avrt kallt. Nu räcker det tycker jag .



Haha häftig bild på när håret flyger :D



Hoppas ni har det gott ikväll

massa kramar

2010-01-07 @ 19:30:55
URL: http://familjenav6.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0