Ge mig en resa någon, vart som helst blir bra. :-D

Börjar känna mig rastlös här hemma. Det känns som det var evigheter sen vi var i Stockholm och det var det med mina mått mätt, över en månad sedan. Jag har alltid varit rastlös av mig och det måste hända saker hela tiden. Har väldigt svårt att bara vara i nuet och ta det lugnt.
Visst kan jag njuta av att sitta still tex i en solstol och läsa eller sitta på en sten nere vid sjön och bara titta ut. De tillfällena kan jag verkligen njuta av att bara vara.
Men oftast så vill jag kunna kika i min almenacka och se en massa skoj inplanerat. Jag längtar tillbaka till Stockholm, till det huset vi bodde i men det är uthyrt resten av sommaren annars hade jag bokat in en vecka till. Jag vill till London, ja uj vad jag vill till London. Amanda vill med dit, hon har hört mig berätta så mycket positivt om staden och vi ska dit men när?

Jag pluggar hela förmiddagarna nu under sommaren, mindre skoj men jag fick en hel del att ta igen tack vare att jag blev så dålig i våras. Har skrivit klart 3 uppgifter för lärarprogrammet, är snart klar med nr. 4 och 5. Sen har jag en omtenta och vfu kvar innan jag är i fas. Jag tycker det är intressant att läsa till det. Sen har jag en omtenta i ekonomi med i augusti. Trist men jag klara 3 av kurserna trots min sjukdom så jag får väl vara nöjd med det.

Vi har börjat jaga stolpar här i Karlstad med, lite som orientering, mycket skoj. Är klara med 1/5 av de första som kom ut. Har tänkt vi ska försöka ta alla så småningom. Bra med motion blir det med och det är något jag behöver ta tag i ordentligt. Det funkar inte att ha det så här längre. Jag ska ner till normalvikt, har varit tjock i alldeles för många år. Jag önskar det vore a piece of cake men fasiken vad svårt det är. Jag är ingen storätare, det är inte det som är mitt problem. Barnen käkar mer än vad jag gör. Dock så rör jag mig för lite. Mina leder sätter stopp direkt, minsta promenad ger mer värk i ett antal timmar och jag måste äta mer smärtstillande. Men jag måste bita ihop för det är ju absolut bättre för kroppen i långa loppet att röra på sig och jag kommer tjäna på det. Jag måste ta den ökade smärtan jag kommer få.

Nä dags att återvända till studierna, sen när gubben kommer hem ska vi försöka ta oss iväg ut och fixa lite saker, dagen kommer gå i rasande tempo. De har en tendens att göra det även om man inte har en massa resor inbokade. :-)

Kommentarer
Postat av: ardiana

hej hej

ja tyvärr så är det för sent för gratis tarottydning via min blogg. som du kanske ser på mina inlägg så är det redan slut. men du kan alltid kontakta Helena via hennes hemsida om du vill ställa frågor. hoppas det löser sig med utbildningen. förstår dig totalt jag själv har vart i den knipan.



http://stralandeliv.webs.com/

2010-09-06 @ 10:48:10
URL: http://ardiana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0